مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان گفت: برنامه امسال شرکت گاز افزایش بهره مندی شهری و روستایی استان کرمان و رسیدن به پوشش ۸۲ درصدی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  منوچهر فلاح مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان گفت: در سال گذشته به میزان ۲۲۷۵ کیلومتر گازرسانی در استان انجام و ۷۷۹ میلیارد تومان هزینه شده به طوری که هم اکنون ۷۵ درصد جمعیت استان تحت پوشش شبکه گاز قرار گرفته است.

او افزود: امسال متعهد شده ایم ۱۰ شهر استان را به گاز برسانیم و ۱۵۰ روستای ما هم اکنون آماده افتتاح هستند و چند محور صنعتی نیز لوله‌گذاری شده است.

فلاح با بیان اینکه در سال گذشته ۳ شهر اندوهجرد، نظام شهر و بلوک گازدار شدند، بیان داشت: مجموع فرآورده‌های نفتی مصرفی استان کرمان ۱۴۵ میلیون لیتر است که در سال گذشته با طرح‌های گازرسانی ۵۱ میلیون لیتر آن یعنی ۴۰ درصد سوخت استان را کاهش داده و امسال برنامه برای کاهش ۵۰ میلیون لیتر گاز در استان داریم.

او تصریح کرد: در حوزه صنایع نیز، لوله گذاری چهار محور صنعتی عملیاتی شده و ۱۲ محور نیز در دست داریم که تاثیر بسزایی در کاهش سوخت مایع دارند ضمن آنکه تعداد صنایع گازدار شده استان هم اکنون ۴۶۷ مورد است و رویکرد خوبی در کاهش سوخت مایع داریم.

فلاح با اشاره به اینکه گازرسانی به ۱۴ شهر جنوبی، هزار و ۳۱۲ روستا در دست اجراست و گلخانه‌های جنوب را نیز امسال به گاز می‌رسانیم که ۱۴ میلیون لیتر صرفه جویی در سوخت را خواهیم داشت ادامه اظهار داشت: سال گذشته به چهار شهر جنوبی گازرسانی شد و امسال ۵ شهر زهکلوت، عنبرآباد، دوساری، مردهک و فاریاب به گاز می‌رسند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان عنوان کرد: ۲۵ هزار ظرفیت اشتراک پذیری در شهرستان‌های جنوبی استان آماده کرده ایم که تنها ۳ هزار مورد از آن استقبال کرده اند.

اوگفت: سال گذشته به چهار شهر جنوبی گازرسانی شد و امسال ۵ شهر زهکلوت، عنبرآباد، دوساری، مردهک و فاریاب به گاز می‌رسند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: گاز ، شرکت ملی نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.