سرمربی تیم فوتبال شهرخودرو خراسان گفت: اگر رقابت‌های لیگ برتر دوباره از سرگرفته شود، جذابیت سابق را نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان مجتبی سرآسیایی سرمربی تیم فوتبال شهرخودرو خراسان در خصوص تعطیلی رقابت‌های لیگ برتر فوتبال به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: صحبت‌ها و اخبار زیادی این روز‌ها از این طرف و آن طرف شنیده می‌شود که البته هیچ‌کدام از آن‌ها واقعیت ندارد. ما در این رابطه تابع فیفا و تصمیمات AFC هستیم و حالا باید ببینیم فدراسیون کشورمان که زیر نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار دارد، چه تصمیمی در این خصوص می‌گیرد.

علاقه‌مند به ادامه بازی‌ها پس از بین رفتن ویروس کرونا هستیم

سرآسیایی ادامه داد: البته ما علاقه‌مند به ادامه بازی‌ها پس از بین رفتن ویروس کرونا هستیم. امیدوارم دوباره چرخ فوتبال بچرخد و شاهد شور و نشاط در کشور باشیم. البته ممکن است که شرایط برای ادامه لیگ مهیا نباشد و ما نیز قطعا تابع تصمیمات هستیم چرا که تمام شرایط برای ادامه مسیر بررسی می‌شود. شاید در کشور خودمان بخواهیم در این خصوص جداگانه تصمیم بگیریم و در کل، باشگاه شهرخودرو از تصمیم نهایی، تبعیت خواهد کرد.

سرآسیایی: اگر لیگ دوباره آغاز شود جذابیت سابق را نخواهد داشت


بیشتر بخوانید: کاپیتان شهرخودرو: لیگ نوزدهم باید ادامه داشته باشد


برای بدنسازی به زمان نیاز داریم

سرمربی تیم فوتبال شهرخودرو درباره شروع مجدد لیگ بیان کرد: نباید به گونه‌ای باشد که مثلا امروز تصمیم بگیریم لیگ را آغاز کنیم و هفته بعد این تصمیم را اجرایی کنیم. قطعا بازه زمانی را برای بدنسازی نیاز داریم. همه می‌دانند که دور بودن بازیکنان از شرایط مسابقه وقتی از یک زمان بیشتر می‌شود، دوباره به بدنسازی نیاز داریم.

در صورت شروع مجدد لیگ نوزدهم، به ۲۱ روز زمان نیاز داریم

او گفت: باید شرایط بدنی بازیکنان را درنظر بگیریم. البته بازیکنان ما تمرینات انفرادی خوبی را انجام داده‌اند و به صورت جدی در خانه‌هایشان انجام می‌دهند. هرچند که از شرایط تمرین به صورت تیمی دور هستند و درصورت شروع مجدد لیگ حداقل به ٢١ روز تمرین نیاز داریم.


بیشتر بخوانید: محمدنبی: اساسنامه چراغ راه فوتبال است و باید با قوانین داخلی و استاندار‌های فیفا مطابقت داشته باشد/ تغییر سرمربی تیم ملی صحت ندارد


هر شب برنامه تمرینی را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهیم

سرآسیایی درمورد تمرینات این روز‌های شاگردانش خاطرنشان کرد: بعد از بازی با پرسپولیس تمرینات مان را به عنوان اولین تیم لیگ برتری تعطیل کردیم تا زنجیره انتقال ویروس را قطع کنیم. اما به شرطی تمرینات را تعطیل کردیم که بچه‌ها به صورت کامل در اختیار کادر فنی باشند. هر شب برنامه تمرینی را در گروه قرار می‌دهیم و بچه‌ها فردای آن روز این تمرینات را انجام می‌دهند با همان شرایطی که به آن‌ها گفته ایم تا در زمانی که تمرینات را دوباره آغاز می‌کنیم، بدن‌های بچه‌ها به حالت اولیه باز نگردد.

سرآسیایی: اگر لیگ دوباره آغاز شود جذابیت سابق را نخواهد داشت

با توجه به شرایط، به بازیکنان برنامه تمرینی می‌دهیم

سرآسیایی ادامه داد: البته شرایط به گونه‌ای است که بازیکنان نمی‌توانند کار خاصی در منزل انجام بدهند و بسیاری از تمرینات ما را نمی‌توانند در خانه پیگیری کنند، اما طبق شرایط برای آن‌ها برنامه‌ریزی می‌کنیم. دامنه کاری ما وسیع نیست، اما با همین شرایط هم بچه‌ها پای کار بودند و خوب هم تمرین کردند.

پیش از رقابت‌های آسیایی هم مصدومان زیادی داشتیم

او درخصوص رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و وقفه‌ای که در برگزاری این مسابقات روی داده است گفت: در شروع رقابت‌های آسیایی هم مشکلاتی داشتیم اتفاقاتی قبل از بازی‌های پلی‌آف رخ داد و به جای بازی کردن در خانه خودمان، در امارات بازی کردیم بعد از آن اتفاقات دیگری رخ داد و مصدومان بیشتری در تیم ما وجود داشتند. البته بعد از آغاز مجدد رقابت‌ها برنامه بهتری مدنظر قرار می‌دهیم تا بتوانیم در رقابت‌های آسیایی هم شرایط خوبی داشته باشیم.


بیشتر بخوانید: هیچ تصمیمی در مورد توقف مسابقات لیگ برتر و جام حذفی اتخاذ نشده است


در صورت شروع مجدد لیگ، جذابیت این بازی‌ها را از دست می‌دهیم

او گفت: این را هم باید بگویم که از حالت عادی لیگ و رقابت‌های آسیایی خارج شدیم. باید این واقعیت را قبول کنیم. امیدوارم بازی‌ها دوباره آغاز شود، اما دیگر نه لیگ و نه رقابت‌های آسیایی کیفیت لازم را نخواهد داشت. چرا که از شرایط آرمانی دور شدیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار