مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با توجه به ادامه فعالیت سامانه بارشی تا فردا، وقوع آبگرفتگی، سیلاب و رعد و برق در مناطق مختلف استان محتمل است که هوشیاری شهروندان را می‌طلبد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت:بر همین اساس ممانعت از تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها، اتخاذ تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی مانند آزادسازی آبراه‌ها، لایروبی کانال‌ها و زهکش مزارع و باغ‌ها و خودداری از تردد و توقف دام‌ها درحاشیه رودخانه‌های فصلی، دره‌ها و شیب کوه‌ها ضروری است.
وی با اشاره به پیش بینی وزش باد شدید در استان، ادامه داد: محافظت از مزارع و باغ‌ها و سازه‌های گلخانه‌ای، تابلو‌ها و داربست‌ها در برابر باد شدید، باران و تگرگ نیازمند توجه بیشتر است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان به فعالیت گروه‌های امدادی و عملیاتی مرتبط با سیلاب در روز‌های اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: تمام تیم‌های امدادی و ستاد سیل استان و شهرستان‌ها در حال آماده‌باش هستند.

شیشه‌فروش اظهارداشت: بر اساس پیش‌بینی هواشناسی، فعالیت سامانه بارشی تا یکشنبه در استان بیشتر در مناطق شمال، شرق و مرکزی بویژه در شهرستان‌های خور و بیابانک، اردستان، نائین و نطنز وجود دارد.

کارشناسان این روز‌ها در باره خطر وقوع سیل هشدار می‌دهند و در این میان خاطرات تلخ سیلاب‌های سال ۹۸، باردیگر نگرانی در این پیوند را دوچندان کرد، از این رو شهرستان‌های استان بیشتر در غرب و جنوب اصفهان برای مقابله با سیلاب و آبگرفتگی احتمالی به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

بر اساس اعلام مدیریت بحران استانداری اصفهان در سه روز گذشته سه هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی باغی و زراعی این استان بر اثر سیلاب و طغیان رودخانه‌ها خسارت دیدند.

استان افزون بر پنج میلیونی نفری اصفهان ۲۴ شهرستان دارد.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.