مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری ۶۵ هزار تن گندم در استان تولید شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، حسینی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های کشاورزان کمبود کود می باشد.

او با بیان اینکه جهاد کشاورزی تلاش کرده تا از همه ظرفیت های داخلی برای تامین کود مورد نیاز کشاورزان استفاده کند افزود: در سال زراعی گذشته ۱۸۰ هزار تن از انواع کود پایه تامین و بین کشاورزان توزیع شد.

حسینی با بیان اینکه در فصل زراعی کشاورزی گذشته بیش از ۱۰ هزار تن کود شیمیایی تامین و توزیع شده است افزود: اکنون به دلیل محدودیتهای نقل و انتقال ناشی از شیوع ویروس کرونا مشکلاتی در این زمینه ایجاد شده اما پیگیری‌ها به طور جدی انجام می‌شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در زمینه تامین بذور اصلاح شده مانند گندم، جو و پنبه هیچ مشکلی در استان وجود ندارد و حتی سال گذشته نیاز استان سیستان و بلوچستان را در این زمینه برطرف کرده است.

او با اشاره به اینکه گندم در بهار و اوایل تابستان برداشت می شود افزود: امسال بیش از ۱۸ هزار هکتار کشت گندم داشته ایم که این میزان به نسبت به پارسال تفاوتی نداشته است.

حسینی عنوان کرد: قیمت گندم در سال گذشته ۱۷۰۰ تومان در هر کیلوگرم بوده که امسال به ۲۵۰۰ تومان در هر کیلوگرم گندم افزایش یافته است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه اقداماتی در حوزه خرید تضمینی گندم صورت گرفته افزود: به این منظور ۱۸ مرکز خرید در استان و در بخش های مختلف پیش‌بینی شده است.

او با اشاره به اینکه سال گذشته در راستای شناسایی محصولات سازگار استان دو مزرعه ایجاد شده بود افزود: امسال ۱۱ مزرعه پی بی اس در جای جای استان ایجاد کرده ایم.

حسینی گفت: پیش بینی تولید گندم برای امسال ۶۵ هزار تن می باشد که این میزان هر ساله دچار تغییر می شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان عنوان کرد: در سال گذشته مطالبات کشاورزان به طور کامل پرداخت شده و کمترین میزان اعتراض در زمینه مطالبات در سال گذشته بوده است.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار