رئیس جمهور گفت: طرح فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی مدلی کنترلی است که به صورت پلکانی بر اساس نظر وزارت بهداشت و درمان در حال اجرای آن هستیم.

طرح فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی، بر اساس نظر وزارت بهداشت و درمان به صورت پلکانی اجرا می‌شودبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت‌الاسلام والمسلمین  حسن روحانی رئیس جمهور روز شنبه در جلسه با روسای کمیته‌های اجتماعی، امنیتی، آموزشی، اداری، بهداشتی، آموزش عالی، پشتیبانی، اصناف و اقتصادی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: خوشبختانه متخصصان و پزشکان کشور بر اساس مطالعاتی که در ایران انجام دادند و با تبادل تجارب و پژوهش‌های خود با سایر کشورها تا حدود زیادی توانسته‌اند به روش‌های رفتاری این ویروس و راههای مقابله با شیوع آن نزدیک شوند که این بسیار حائز اهمیت است.

روحانی با بیان اینکه باید بدانیم پس از پشت سر گذاشتن محدودیت‌های حداکثری برای مقابله با ویروس، رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌بایست مورد توجه قرار گیرد، افزود: بر این اساس، آموزش و اطلاع‌رسانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تا مردم بتوانند پروتکل‌های مرتبط با کسب و کار خود و آن دسته مشاغلی که احتیاجات آنان را تامین می‌کنند، فراگرفته و نسبت به آن آگاه باشند.

رئیس جمهور تصریح کرد: سامانه‌ای که وزارت بهداشت و درمان برای ثبت‌نام کسب و کارها راه‌اندازی کرده است اقدام بسیار موثر و مفیدی است که هم می‌تواند تا اندازه زیادی ما را به نقطه اطمینانی برای رعایت بهداشت و مدیریت مقابله با ویروس نزدیک کند و هم به وسیله آن کسب و کارها به نوبت شروع به کار کنند.

روحانی اظهار کرد: آنچه در مرحله جدید فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی دارای اهمیت است این است که طرح مذکور با مطالعه سبک زندگی ایرانی و با مدلی بومی و  در عین حال منطبق بر اصول مصوب بهداشت جهانی انجام می‌شود.

رئیس جمهور ادامه داد: طرح فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی که با کار و تلاش فشرده ستاد ملی مقابله با کرونا و روسای کمیته‌های آن به  انجام رسیده، مدلی کنترلی است که به صورت پلکانی بر اساس نظر وزارت بهداشت و درمان در حال اجرای آن هستیم.

روحانی افزود: آنچه در این جلسه به آن رسیدیم این است که تمامی روسای کمیته‌ها می‌بایست ارزیابی‌های دقیق از اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی داشته باشند و موانع و مشکلات آن را در تمامی استان‌هایی که در حال اجرا است بررسی و نسبت به رفع آنها در کوتاه‌ترین زمان اقدام کنند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ماموریت بسیار مهمی به وزارت بهداشت و درمان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری داده شده که با تقویت و پشتیبانی شرکت‌های دانش بنیان و مراکز مطالعاتی دانشگاههای علوم پزشکی در تهیه دارو، تشخیص و تست و نیز تهیه واکسن این ویروس فعالیت کنند که با توجه به توان و بنیه علمی متخصصان کشورمان دستیابی به دارو و واکسن دور از دسترس نخواهد بود.

روحانی همچنین به وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دستور داد تا در راستای عملیاتی شدن طرح استفاده از کیت جدید، برای مشخص شدن افرادی که دارای مصونیت هستند، بررسی سریع داشته باشند.

رئیس جمهور تصریح کرد: همانطور که مردم در مرحله اول و دوم فاصله گذاری اجتماعی و اجرای محدودیت‌ها  با همکاری و همیاری بسیار خوب خود با مسوولین توانستند کمک شایانی در کنترل ویروس انجام دهند در مرحله فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی نیز انتظار مسوولین همراهی آنان چه در اجرای پروتکل‌های بهداشتی و چه نظارت بر اجرای آن از سوی کسب و کارها و اصناف است.

روحانی تاکید کرد: مردم شریف عزیز باید بدانند که اجرای فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی تنها برای فعالیت کسب و کارهای کم ریسک است و به هیچ‌وجه نباید این طور تلقی شود که این ویروس و اپیدمی آن به طور مطلق از بین رفته است و همه پروتکل های بهداشتی باید با جدیت رعایت شود.

روحانی ادامه داد: بر این اساس کماکان در خصوص اجتماعات و مراکز پرریسک محدودیت‌ها وجود دارد و مردم نباید برای کارهای غیرضروری از منزل بیرون بیایند و مسوولین کماکان از مردم انتظار دارند در رعایت پروتکل‌ها دقت کرده و در شرایطی که کار ضروری ندارند در منزل بمانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۴
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۶ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
اینکه اصلا مشخص نیست چیه فقط یک اسمه و البته به نظر میرسه همه دارن میرن سر کار و هیج محدودیتی هم نیست
منتظر موجهای بعدی کرونا با تلفات خیلی بیشتر باید بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۱ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
طرح فاصله گذاری اجتماعی من نمیدونم منظورچیه همینکه مغازه هاوادارات رابازکدن هستش آیاهمش میگن طرح ولی نمیگن جیه منفک میکردم مث کشورهای خارجی محل قرارگیری بافاصله درفروشگاههاونانوایی هاقراره روی زمین باکشیدن دایره مشخص بشه ویاتوپیاده روهاخطکشی بشه که هرکس واردخط دیگه نشه یابه فروشگاههای بزرگ ابلاغ بشه که بیش از۵نفردریک زمان اجازه ورودندهندولی اصلا منکه چیزی ازطرح نه فهمیدم ونه دیدم لطفا واضح بگیدطرح چیه اصلا
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۱:۳۵ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
یادمه آقای روحانی یه بار گفت از شنبه همه چی عادی میشه!!!
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۱:۱۱ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
ابتدا سلامتی
اقتصاد بماند برای دوران پسا کرونایی
البته از الان باید در اندیشه بود برای اقتصاد بعد از پایان اردیبهشت ماه.
France
حامد
۲۱:۱۸ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
باسلام به باشگاه خبرنگاران جوان؟

ینی من انصراف دادم یارانه من قابل برکشت نیست؟

اگراهداء یارانه کرد بودم خوشبختانه مشکلی نبود دراهداء یارانه قابل برکشت است خودشما جای مردم باشی این چطوری پاسخ میدی؟
United States of America
جوادبرفرازی
۲۰:۲۷ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
اشتباه کردی اقای روحانی.. باید حداقل تا 15اردیبهشت مثل روز 13بدر عمل میکردی... بخدا یه هفته ی دیگه پشیمون میشی....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
اقای روحانی کمک به مردم امری ضروریست ،، مثل کشورهای دنیا به مردم کمک کنید فکرهیچ کاردیگری نباشین فکر جلوگیری ازویروس کروناوقتی همه مردم بامسعولینتان مردن دیگه چه فایده ایی داره درست عمل کنید نه مثل عالم بی عمل ،،درود برخبرنگاران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
آقای روحانی شده رئیس ستاد کرونا که یک خط هم کتاب پزشکی مطالعه نکرده اون روز در جلسه ستاد کرونا زمانی که طبق آمار سیر سعودی در بعضی استانها بر خلاف کل کشور که تعادل نسبی داره توسط اعضای دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت اعلام شد و تقاضا شد استانهایی که سیر سعودی دارن فعلا باز گشایی نشن آقای روحانی با نظر آقای وزیر صمت یک غیر متخصص و اطلاع از کارهای پزشکی که گفتند نیازی نیست استانهای صعودی و گرفتار رو بسته باشند روقبول کرد .سوال آیا نباید تفاوتی در بازگشایی باشه چرا تهران بسته ماند در حالی که به تعادل نسبی رسید در حالی که امروز اقای جهانپور هم اعلام کردند بعضی استانها خطرناک در حال سعود هستند و با دوبار تاکید خطر آذربایجان غربی رو اعلام کردند باز باید با تصمیمی برخاسته از چند نفر غیر متخصص با جان مردم بیگناه بازی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
فشار اقتصادی و تا حالا تحمل کردیم ولی این چیزی نیست که بتونیم تحمل کنیم !بی تدبیری وعدم هماهنگی روسای دولت بازی با جون مردم در مقابل ویروسی که ناشناختست ، به جای اینکه محتاط باشیم بی گدار به آب می‌زنیم ،
چه جوونهایی که رفتن شهید شدن و هنوزم که هنوزه استخوان هاشون و میارن و تمومی ندارن ، امید داشتن که بعد اونها مردم جامعشون سربلند و در آرامش باشن و در مقابل حوادث بزرگای مملکت از مردم حمایت کنند ولی بازم مردم تنهان .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
بابا بگید اقتصادمون داره از بین میره اگر از این حالت خارج نشیم این فاصله گذاری ها چه صیغه ای اخه وقتی همه بیرونندویروس مریضی و مرگ پیامدشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
چرا یک مشت بی درد بیسواد باید هر تصمیمی میخوان واسه جون این همه آدم بگیرن؟ حتی ماسک رو اجباری نکردن و هنوز هم بر این حماقت اصرار میکنن! هنوز روزی ۲۰۰۰ نفر دارن مبتلا میشن اینا همون طرح نیم بند قبلی رو هم لغو کردن و حالا هم همه چی رو میخوان بندازن گردن مردم!
Iran (Islamic Republic of)
بهمن
۱۷:۱۰ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
ای کاش شبی گشنه بخوابی
تا قدر محبت مردم خود را تو بدانی
الحق که ندانی
Germany
ناشناس
۱۶:۵۱ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
وضعیت شهریه دانشگاه ها چی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
زمانی این طرح باید انجام بشه که به ثبات در میزان ابتلا رسیده باشیم ، و میزان موارد ابتلا خیلی کاهش پیدا کرده باشه ، ۲۰۰۰ابتلا در روز که فقط تشخیص قطعی داده شدند ، و درصد زیادی از جامعه بیماران ما تست قطعی انجام ندادند که اعلام بشه ، از طرفی وسایل حفاظت فردی موجود نیست ،
این طرح قبل از هر گونه رفتار و برخورد قطعی در مقابل بیماری تیشه به ریشه زدن هست !!!!، بعد از دو ماه هنوز به ثبات نرسیدیم ، میشد با سخت گیری ها از ابتدا اسفندتا انتهای عید میزان ابتلا را به زیر صد رسوند.....!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
فرق ما با کشورای دیگه اینه که ما فقط حرف میزنیم اونا عمل میکنن هفت ساله غیر از حرف ...ندیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
41ساله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
هفت ساله نه 41 سال. انقلابی که امام خمینی آورد هیچ مشکلی نداشت. وقتی نظام سرمایه داری رو هاشی رفسنجانی بنا کرد مشکلات شروع شد.
Iran (Islamic Republic of)
حنانه
۱۹:۳۵ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
خیلی وقته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
تراخدافکری بحال کارمندای بدبخت باشیدکه ارباب رجوع زیاددارن اصلاهم رعایت نمیکنن مثل اداره مالیات ارزش افرزده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
چرا تموم نمیشی تو.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۳:۳۹ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
"طرح فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی پلکانی" این دیگه چه طرحی است؟ با این طراحی های ناب!! اول و آخر طراحها تویی!!!!! وزارت بهداشت هم مونده چکار کنه با این خلاقیت ها!!!
Germany
ناشناس
۱۶:۵۵ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
این طرح یه جورایی همون شیب ملایم آقای روحانیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
کدوم طرح امروز سطح شهر پر جمعیت وخیلی ها بدون دستکش و ماسک، فکرکنم تا 10روز دیگه صد هزار رد کنیم
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۳:۱۰ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
متاسفانه طرح فاصله گذاری اجتماعی بطور کامل اجرا نشد حالا طرح فاصله گذاری هوشمند رو مطرح می‌کنند که نشان ضعف دولت در تامین مادی مردم و در خانه نگه داشتن آنها برای قطع زنجیره بیماری است در شرایطی که سازمان بهداشت جهانی دولتها را از لغو قرنطینه منع میکنه دولت ما با جان مردم براحتی بازی میکنه و بعد هم خود مردم رو مقصر جلوه میده .جای تاسف داره .
آخرین اخبار