رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان از برخورد با ۳۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌های این شهرستان از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

برخورد با 30 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راههای همدانابوذر میهنی، رئیس راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: این ساخت و سازها شامل نصب اتاقک‌های موقت فروش محصولات کشاورزی در حاشیه راه‌ها، حفاری‌های غیرمجاز عبور تأسیسات در حریم راه‌ها و غیره بود که نسبت به جمع‌آوری، آزادسازی و رفع تجاوز آن اقدام شد و دستور توقف کار بقیه موارد نیز انجام شده است.

او  افزود: این اداره کل در حفظ و نگهداری حریم راه بسیار جدی عمل می کند  و نسبت به ساخت و سازهای غیرمجاز و متجاوز به حریم راه‌ها که موجب بروز حوادث و سوانح جاده‌ای می شوند ، برخورد شده است.

میهنی با تأکید بر اینکه ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌ها از عوامل ترافیک و ناامنی در جاده‌ها است، بیان کرد: ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌ها پیامدهای ناگوار ترافیکی و ناامنی شدید را در محورها به دنبال دارد.

این مسئول یادآور شد: ساخت و سازهای غیرمجاز هم عبور عابران پیاده را در جاده‌ها افزایش می‌دهد و هم موجب کم شدن عرض جاده می‌شود.

رئیس راهداری همدان بیان کرد:  بر اساس قانون راه و ایمنی اگر کسی بخواهد بعد از محدوده یکصد متری از حریم راه‌ها مجتمعی احداث کند باید اداره راهداری مجوز این کار را صادر کند.

میهنی تأکید کرد: بر اساس اختیارات قانونی که در زمینه ساخت‌وساز حاشیه راه‌ها به سازمان راهداری محول شده، امکان برخورد و جلوگیری از ساخت‌وساز غیرضروری و غیرقانونی در فاصله یکصد متری از حریم راه‌ها فراهم شده است.

او ابراز داشت: حفاظت و بازدید مستمر از حریم راه‌ها در دستور کار است و با هرگونه دخل و تصرف در حریم راه‌ها برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/ د 

برچسب ها: وزارت راه ، راهداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.