مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد رفع محدودیت‌های مقابله با کرونا می‌تواند به ظهور مجدد مرگ و میر‌های ناشی از این ویروس بیانجامد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سازمان جهانی بهداشت روز جمعه اعلام کرد کشور‌ها باید هنگام لغو محدودیت‌هایی که برای مقابله با شیوع ویروس کرونای جدید موسوم به «کووید-۱۹» وضع کرده اند، احتیاط کنند.

این سازمان بین المللی همچنین در مورد تشدید بحران سلامتی در قاره آفریقا هشدار داد.

«تدروس آدهانوم گبریوس» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: «هر چند که سازمان جهانی بهداشت خواهان کاهش اقدامات قرنطینه‌ای و فاصله گذاری اجتماعی است، اما بر این باور است که رفع این محدودیت‌ها می‌تواند به ظهور مجدد مرگ و میر‌های ناشی از این ویروس بیانجامد.»

وی از کاهش شیوع «کووید-۱۹» در برخی کشور‌های اروپایی از قبیل ایتالیا، آلمان، اسپانیا و فرانسه استقبال کرد و گفت با این حال، این ویروس با سرعت بیشتری در جا‌های دیگر به ویژه در کشور‌های آفریقایی در حال گسترش است.

شیوع ویروس کرونا از اواخر ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ در شهر «ووهان» چین آغاز شد و در حال حاضر به تمامی کشورها و مناطق مختلف در جهان سرایت پیدا کرده است. به استناد جدیدترین آمار منتشره تا صبح امروز (شنبه)، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به یک میلیون و ۶۹۹ هزار و ۶۳۱ نفر رسیده است. براساس این آمار، ۱۰۲ هزار و ۷۳۴ نفر در جهان نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار