رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خلخال از توزیع بیش از ۳ هزار اصله نهال میوه رایگان در بین باغداران این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، صادق پورمحمد، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خلخال با اعلام این خبر گفت: این نهال‌های سازگار با شرایط محیطی از جمله فندق و گل‌محمدی با هدف ترویج باغداری در اراضی شیب‌دار و توسعه باغات میوه در بین باغداران توزیع شد.

او افزود: بدلیل شیوع بیماری کرونا و مشکلی که در تهیه و تامین نهال صنوبر در سطح کشور پیش آمده، در حال حاضر طرح توزیع رایگان نهال صنوبر در استان اردبیل متوقف شده و اجرای طرح عملی نیست.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خلخال افزود: به محض عادی شدن شرایط برای اجرای طرح صنوبر کاری، نهال این درخت به اندازه نیاز باغداران از طریق اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تهیه، تامین و بصورت رایگان بین مردم توزیع خواهد شد.

پورمحمد از آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث طرح‌های آبخیزداری در مناطق مختلف به محض مساعد شدن شرایط جوی منطقه خبر داد و افزود: امسال توجه ویژه‌ای به طرح‌های آبخیزداری منطقه خواهد شد.

او همچنین به افزایش ۱۲ برابری اعتبارات بخش آبخیزداری سال گذشته این شهرستان اشاره کرد و گفت: ۳۰ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری این شهرستان اعتبار اختصاص یافت.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خلخال اظهارداشت: با اجرای طرح‌های آبخیزداری در سال گذشته در سه حوزه اندبیل، خوجین و علی‌آباد راه‌های نفوذ سیلاب به داخل شهر خلخال مسدود شده و علاوه بر آن زمینه افزایش سطح آب سفره‌های زیرزمینی و همچنین دبی چشمه‌های پایین‌دست بند‌های تاخیری آبخیزداری در این منطقه فراهم شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.