رییس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد متوسط از امروز شنبه در زاهدان، نواحی مرکزی و غرب این استان آغاز که در نقاط مستعد منجر به خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی می‌شود.

علی ملاشاهی رییس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی اوج وزش باد مربوط به روز یکشنبه است که انتظار می‌رود بیشینه سرعت آن در زاهدان به حدود ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

او با بیان اینکه وزش باد تا دوشنبه ادامه دارد، افزود: جهت وزش این باد جنوب غربی است.

رییس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تا دوشنبه افزایش دما و گرمای هوا بویژه در نیمه شمالی استان ماندگار است، اما از سه‌شنبه کاهش دما رخ می‌دهد.

او به شرایط جوی سواحل جنوب سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود همچنان مه رقیق در برخی از ساعات روز در سواحل جنوب استان تکرار شود و دریای عمان تا دوشنبه به نسبت مواج باشد. همچنین ارتفاع موج نیز بین ۱ تا ۱.۵ متر ارزیابی می‌شود.

ملاشاهی با بیان اینکه امروز وزش باد متوسط در سواحل سیستان و بلوچستان نیز روی می‌دهد، تصریح کرد: در شبانه روز گذشته به دلیل افزایش رطوبت نسبی هوا در چابهار به ۹۲ درصد رسید و مه رقیق شعاع دید افقی در این بندر جنوبی را به ۶۰۰۰ متر کاهش داد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار