معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه به آغاز به کار مشاغل کم‌ریسک اشاره کرد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،احسان باقرخانی معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه درخصوص آغاز به کار مشاغل کم‌ریسک، گفت : فعالیت یک‌سری از مشاغل کم‌ریسک و کم‌خطر از امروز، ۲۳ فروردین‌ماه در استان‌ها و شهرستان‌های سراسر استان‌ها و در تهران از ۳۰ فروردین‌ماه آغاز می‌شود.

او با اشاره به دستورالعمل صادر شده برای این بازگشایی، گفت : تمامی اصناف باید در سامانه سلامت وزارت بهداشت به آدرس salamat.gov.ir ثبت‌نام کنند.

او افزود: یک‌سری دستورالعمل در این سایت در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی هر رسته صنفی تعبیه شده که پس از ثبت‌نام، صنف مربوط یک کد احراز هویت دریافت می‌کند که باید از این کد پرینت بگیرد و آن را در معرض دید نصب کند تا شهروندان و بازرسان مربوطه آن را ببینند.

باقرخانی به مدت یک‌هفته‌ای برای ثبت‌نام صنوف اشاره و ادامه داد: از روز گذشته (جمعه، ۲۲ فروردین‌ماه) تمام متولیان و مالکان واحد‌های صنفی و صنعتی توانایی وارد به سامانه مذکور را داشته که این ثبت‌نام ربطی به پروانه‌دار بودن یا نبودن کار صنفی ندارد فقط برای کرونا است که باید اطلاعات (کدملی، آدرس محل کار و نوع شغل مربوطه) پاسخگو باشند.

این مسؤول افزود: واحد‌های که از قبل فعال بودند فعالیت آن همچنان ادامه دارد همچون سوپرمارکت‌ها، داروخانه‌ها و نانوایی‌ها، ولی باید ثبت‌نام کنند.

باقرخانی اشاره‌ای به صنوف پرریسک داشت و افزود:روشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای غیر FMCG (غیر سوپرمارکتی، بهداشتی و شوینده)، پاساژ و مجتمع‌های تجاری و بازار‌های مرکزی مسقف، آرایشگاه و سالن‌های زیبایی، آموزشگاه‌های رانندگی، رستوران، اغذیه‌فروشی، طباخی و فست‌فود، گرمابه، سونا و ماساژ، مراکز بازی و تفریحی و گیم‌نت، باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی، تالارپذیرایی و سالن مراسم، قهوه‌خانه، چایخانه و تریا، و هر آنچه از صنوف که منجر به تجمع افراد می‌شود در رده مشاغل پرخطر تعریف شده که تا اطلاع ثانویه باید تعطیل باشند.

او گفت: رستوران، تالار پذیرایی و طباخی‌ها اگر تمایل به فعالیت دارند باید به صورت بیرون‌بر باشند، یعنی داخل مجموعه سلف غذایی نداشته باشند.

باقرخانی با تشکر و قدردانی از همکاری اصناف استان تا به امروز، گفت: قطعا گشت‌های مشترکی از دانشگاه علوم پزشکی، استانداری، بازرسان صمت و اتاق اصناف وارد بازار خواهند شد.

فرماندار کرمانشاه ادامه داد: طرح فاصله‌گذاری هوشمند ادامه همان طرح فاصله‌گذاری اجتماعی است که در این مرحله به‌خاطر یک‌سری مشکلات اقتصادی و ضرورت اشتغال برخی صنوف برخی از مشاغل وارد چرخه فعالیت می‌شوند.

فضل‌الله رنجبر با تاکید به ضرورت ثبت‌نام تمامی صنوف در سامانه تعریف شده وزارت بهداشت، گفت: علت ثبت‌نام به خاطر الزاماتی است که در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید هر صنف رعایت کند، به معنی این نیست که کرونا تمام شده، همچنان این خطر وجود دارد.

او از برخورد با بازگشایی مشاغل پرریسک خبر داد و افزود: با همکاری دادستانی اکیپی وارد بازار می‌شود و روند فعالیت اصناف را رصد می‌کنند.

رنجبر در خصوص ورود خودرو‌های پلاک غیربومی به استان، گفت: از ورود پلاک غیربومی به استان تا ۳۰ فروردین‌ماه جلوگیری می‌شود و همچنان نمایندگان فرمانداری در گلوگاه‌های ورودی کرمانشاه مستقر هستند، البته در صورت خروج اضطراری شهروندان از استان برای سفر به دیگر استان‌های کشور فرمانداری همکاری لازم را دارد و برگه تردد را صادر می‌کند.

او در رابطه با فعالیت سه‌شنبه بازار و جمعه بازار در سطح شهر کرمانشاه، افزود: این بازار‌ها فعلا تعطیل هستند، تا وقتی شرایط عادی نشود نمی‌توان این بازار‌ها را دایر کرد با استقرار نیرو‌های متشکل از نماینده فرمانداری، شهرداری و نیروی انتظامی از فعالیت آن‌ها جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.