رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: کنترل سرعت خودرو توسط راننده نقش اساسی در بهبود ایمنی ترافیک و تصادفات جاده‌ای به همراه خواهد داشت.

سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ گفت: سرعت غیرمجاز یکی از مهمترین علل اصلی تصادفات مرگبار جاده‌ای است که چندین درصد از تصادفات استان ایلام را به خود اختصاص داده و تنها راه پیشگیری از این مقوله، توجه راننده به قوانین و مقررات و رعایت سرعت مطمئنه است.

او ادامه داد: کنترل سرعت خودرو که پدال گاز آن زیر پای راننده است تنها عامل انسانی است که با کاهش سرعت، ریسک تصادف را کاهش داده و از شدت تصادفات کاسته می‌شود.

همتی زاده مطرح کرد: رانندگی با سرعت غیر مجاز در جاده‌های برون شهری یعنی هرچه سرعت وسیله نقلیه بیشتر شود چشم راننده در حد معمول موانع و خطرات پیش رو را به موقع دریافت نمی‌کند و در مواقع روبرو شدن با حوادث توان واکنش به موقع را نخواهد داشت.

او بیان کرد: به رانندگان توصیه می کنیم هیچگاه سرعت در رانندگی را جایگزین کار‌های عقب افتاده خود نکنند.

رئیس پلیس راه استان ایلام اظهار کرد: با توجه به تمدید طرح فاصله گذاری تا پایان فروردین ماه و خلوتی جاده‌های استان ایلام از رانندگان تقاضا داریم تا از سرعت‌های غیر مجاز پرهیز کنند.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.