در گزارش زیر می‌خواهیم دسر خوشمزه‌ای به نام فرنی بستنی به شما آموزش دهیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، فرنی یکی از غذا‌ها یا میان وعده‌های سالم و سنتی ایرانی است که روش تهیه سریع و آسان دارد و با ساده‌ترین مواد اولیه می‌توان پیش غذا یا دسری لذیذ را تهیه کرد و اصولا آن را غذایی مناسب با هضم راحت برای کودکان و حتی روزه داران می‌دانند و افراد بسیاری فرنی را برای سفره افطار و سحر تهیه می‌کنند و از خوردنش لذت می‌برند.

فرنی بستنی متفاوت و مقوی + طرز تهیه

تقریبا همه ما با فرنی آرد برنج و روش تهیه اش به خوبی آشنا هستیم. در ضمن قبلاً طرز تهیه انواع فرنی و تزئین آن را مطرح کرده ایم. اما در این نوشته می‌خواهیم دسر خوشمزه‌ای به نام فرنی بستنی به شما آموزش دهیم که می‌توانید با تهیه و سرو آن لذت کافی ببرید و دسری مقوی و متفاوت را سرو کنید و طعم‌های خاص و جدید را وارد رژیم غذاییتان کنید. فراموش نکنید از روش‌های مختلف تزیین فرنی میتوانید برای این نوع فرنی قالبی هم استفاده کنید.


مواد لازم برای فرنی بستنی
زرده تخم مرغ ۴ عدد
نشاسته ذرت ۳ قاشق غذاخوری
شیر ۷۰۰ میلی لیتر
بستنی وانیلی ۱۵۰ گرم
شکر ۱/۲ پیمانه
پودر ژلاتین ۱ قاشق غذاخوری سرصاف
کره ۲ قاشق غذاخوری
وانیل خالص ۱/۸ قاشق چایخوری

 

فرنی بستنی متفاوت و مقوی + طرز تهیه


طرز تهیه فرنی بستنی

مرحله اول:

شیر و نشاسته را در ظرف مناسب بریزید و اجازه دهید نشاسته نرم و در شیر حل شود.


مرحله دوم:

شکر، کره و نمک را به مخلوط شیر و نشاسته اضافه کنید و ظرف را روی حرارت قرار دهید و مدام هم بزنید تا نشاسته ته نشین و گلوله نشود.

 

پس از جوش آمدن، قابلمه را از روی حرارت بردارید، ولی هر از گاه هم بزنید تا رویه نبندد.


مرحله سوم:

زرده تخم مرغ را همراه وانیل و هل به مدت یک دقیقه با چنگال یا همزن برقی بزنید تا زرده کرم رنگ و کشدار شود.

 

مرحله چهارم:

مواد گرم فرنی بستنی را به تدریج و آرام به زرده‌ها اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مایه یکدست و صافی حاصل شود. (زرده را هرگز به مواد گرم اضافه نکنید، چون در این صورت ممکن است زرده پخته شود.)

 

مرحله پنجم:

مواد را دوباره در قابلمه بریزید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید و هم بزنید تا مایه فرنی بستنی گرم و غلیظ شود. (در این مرحله باید مواد را خوب هم بزنید تا به غلظت مناسب برسد و ته نگیرد)

فرنی بستنی متفاوت و مقوی + طرز تهیه

مرحله ششم:

ژلاتین را در کاسه بریزید و ۳ قاشق غذاخوری آب جوش روی آن بریزید و هم بزنید. مخلوط آب و ژلاتین را روی بخار کتری قرار دهید تا ژلاتین کاملا در آب حل شود.


مرحله هفتم:

فرنی قوام آمده را از روی حرارت بردارید و بستنی و ژلاتین را به آن بیافزایید و فرنی بستنی را در ظرف یا قالب مورد نظر بریزید و در یخچال قرار دهید تا دسر خوشمزه و ساده به خوبی ببندد.

 

برای طعم دار کردن فرنی بستنی می‌توان از انواع مواد مانند رنگ و اسانس و حتی میوه تازه و ژله و … استفاده کرد. این مواد را با مایه فرنی بستنی ترکیب کنید و بعد در قالب بریزید و در یخچال قرار دهید.

 

نکات کلیدی تهیه فرنی بستنی:

-برای خارج کردن فرنی بستنی از قالب، پس از اینکه دسر به خوبی گرفت آن را از یخچال خارج کنید، لبه‌های دسر را با چاقوی تیز و مرطوب از دیواره جدا کنید و قالب را برای چند ثانیه در ظرف حاوی آب گرم (نه آب جوش) قرار دهید و بعد بشقاب مورد نظر را کمی مرطوب کنید و فرنی بستنی را روی آن برگردانید (مرطوب کردن بشقاب به شما اجازه می‌دهد به راحتی دسر را در ظرف جابه جا کنید)

-برای اینکه این دسر از نطر طعم و مزه بیشتر مناسب سفره افطار شود می‌توان مقداری زعفران یا گلاب هم به آن افزود تا طعم سنتی داشته باشد.

– میتوانید به جای بستنی وانیلی از بستنی زعفرانی استفاده کنید.

 

منبع: ایران کوک

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار