رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با اعضای کمیته بحران تصریح کرد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در این کشور احتمالا حدود ۶۰ هزار نفر خواهد بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی العربیه در خبری به نقل از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با اعضای کمیته بحران سخنرانی می‌کرد، اعلام کرد: پیش بینی‌ها نشان می‌دهد آمار مرگ ناشی از کرونا در آمریکا زیر صد هزار نفر است در شرایطی که بر اساس پیش بینی‌های گذشته این رقم صد هزار تا صد و بیست هزار نفر اعلام شده بود.

رئیس‌ جمهور آمریکا تصریح کرد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در این کشور احتمالا حدود ۶۰ هزار نفر خواهد بود.

او مدعی شد راهبرد دولتش برای مبارزه با این بیماری موثر بوده و منحنی ابتلا به کرونا در این کشور کاهشی شده است.

این در حالیست که تعداد قربانیان ویروس کرونا در آمریکا هم اکنون در جایگاه دوم در بین کشور‌های جهان قرار دارد به طوری که بیش از یک هزار و ۹۰۰ مورد مرگ جدید در سه روز متوالی گزارش شده است.

موارد ابتلا به این بیماری در آمریکا روز جمعه از ۴۷۲ هزار مورد گذشت و این تعداد به میزان ۳۰ هزار تا ۳۵ هزار مورد در روز در حال افزایش یافتن است چرا که آزمایش‌های بیشتری انجام می‌شود.

فقط آمار جان باختگان ایتالیا بیشتر از آمریکاست به طوری که مرگ ۱۸ هزار و ۲۷۹ نفر روز پنجشنبه در ایتالیا گزارش شد در حالیکه شمار جان باختگان ناشی از ابتلا به این ویروس در آمریکا به ۱۷ هزار نفر رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار