رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: خود مراقبتی مؤثرترین راه شکسته شدن زنجیره انتقال کرونا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به بازگشایی پلکانی برخی صنوف و کم شدن از محدودیت‌های تردد، خود مراقبتی را مهمترین و مؤثرترین راه شکسته شدن زنجیره انتقال کرونا ویروس بیان کرد.

او افزود: اگر چه محدودیت تردد و یا فاصله گذاری اجتماعی بر عهده سازمان‌های حاکمیتی و برخی نهاد‌های مرتبط است، اما نکته مهمتر، رعایت نکته موثر خودمراقبتی از سوی خود مردم است.

شیرانی اضافه کرد: بر اساس برخی ملاحظات کشوری و محدودیت‌های موجود اگر چه برخی صنوف فعالیت خود را با اجرای پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی از ۲۳ فروردین ماه جاری آغاز می‌نمایند ولی، نقش اصلی در کاهش شیوع بیماری نو پدید کووید ۱۹ و شکسته شدن زنجیره انتقال را، خود مراقبتی و توجه مردم به مراقبت‌های بهداشتی مورد تأکید متخصصین و کارشناسان بهداشتی ایفا می‌نماید.

او از مردم خواست: در رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک و لوازم حفاظت شخصی بدون خجالت و رودروایستی، سهل انگاری و با توجه جدی به مسئولیت اجتماعی در قبال سایر افراد جامعه عمل نمایند.

شیرانی گفت: مردم می‌توانند برای آگاهی بیشتر از وضعیت شیوع کرونا، در عین حال بدون توجه به اخبار کذب و وسواس گونه، اخبار را از طریق رسانه ملی، مراجع رسمی و مورد تأیید وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی دنبال نمایند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار