به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بهزاد اقبال خواه عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست اعلام کرد: به فروشگاههای اینترنتی که با ما مذاکره میکنند تا جای ممکن تخفیف ویژه داده میشود تا بهای تمام شده خدمات و کالا برای مردم کاهش پیدا کند و تمایل بیشتری برای خرید غیرحضوری در این ایام پیدا کنند.
وی با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی در سطح شبکه پستی بنا بر مسئولیت اجتماعی و عمل به دستورالعملهای اتحادیه پستی جهانی، گفت: این دستورالعملها شامل پروتکلهایی درباره چگونگی ضدعفونی بستههای پستی در چند مرحله است. به همین دلیل، کامیونهای حمل بار ضد عفونی شده و در استانهایی مثل قم و گیلان که شیوع بیماری بیشتر بود، کامیونها به مدت ۲۴ ساعت در سالنهای ضدعفونی شده قرنطینه میشد.
به گفته او، اجرای این اقدامات با این هدف بود که مردم از آلوده بودن بستههای پستی نگرانی نداشته باشند که خوشبختانه با اطلاع رسانیهایی که انجام شد، بخش زیادی از این نگرانیها برطرف شده و شهروندان راحتتر بستههای پستی شان را تحویل میگیرند.
عضو هیئت مدیره با اشاره به اینکه پست در ایام نوروز تمامی ظرفیتهای خود را در اختیار فروشگاههای اینترنتی قرار داد، افزود: قبل از شیوع ویروس کرونا بخشی از ظرفیت شرکت ملی پست در اختیار شرکتها و سازمانهای دولتی مثل گذرنامه، کارت سوخت یا نامههای دبیرخانههای ادارات بود. اما در ایام شیوع ویروس کرونا، همه ظرفیت پست به بخش تجارت الکترونیک اختصاص یافت.
اقبال خواه با بیان اینکه شرکت ملی پست حتی در روزهای تعطیل به فروشگاههای اینترنتی خدمات ارایه کرد، ادامه داد: پست بستههای سفارش داده شده را از این فروشگاهها تحویل گرفته و پس از انجام عملیات پستی، آنها را به مشتریان تحویل میدهد.
بیشتر بخوانید: عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست ایران از رشد چشمگیر خریدهای اینترنتی خبر داد
وی در ارتباط با سرعت عملکرد پست در ارسال مرسولات به مشتریان گفت: ترافیکی که در فروشگاههای اینترنتی وجود دارد باعث شده که این فروشگاهها در انبارهایشان زمان بیشتری برای پردازش نیاز داشته باشند؛ بنابراین وقتی به شما میگویند کالا چهار پنج روز دیگر به دست شما میرسد از این چهار یا پنج روز فقط دو روز سهم شرکت ملی پست است و سه چهار روز دیگر مربوط به فرآیند پردازش انبار و بسته بندی توسط فروشگاهاست.
عضو هیات مدیره ادامه داد: بعضی از فروشگاهها هم در انبار، کالا ندارند و به همین خاطر کالا با تاخیر از سوی تامین کننده به فروشگاه میرسد. اما پست تلاش میکند از زمانیکه کالا وارد شبکه پستی میشود، تاخیر به حداقل برسد.
وی افزود: زمانی که پست محصول را از فروشگاه تحویل و به دست مشتری میرساند، بیشتر از ۴۸ ساعت نیست. قراری که ما با فروشگاههای اینترنتی داریم این است که باری که آنها تا ساعت ۹ شب به ما تحویل میدهند در تهران حتما در همان روز و در سایر نقاط کشور حداکثر ۴۸ ساعت بعد توزیع شود.
اقبال خواه نتیجه تعامل گسترده پست با فروشگاههای اینترنتی را افزایش بیش از دو و نیم برابری خرید و فروش اینترنتی در ایام نوروز عنوان کرد و گفت: در این ایام، فروش اینترنتی کالاها حدود ۱۶۵ درصد افزایش یافت.
انتهای پیام/