کمک بلاعوض به واحد‌های خسارت دیده در زنجان پرداخت شد.

پرداخت ۳۴ میلیارد تومان کمک بلاعوض به واحد‌های خسارت دیده در زنجانبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: تاکنون بالغ بر ۳۴ میلیارد تومانکمک بلاعوض در بخش مسکن، به واحد‌های مسکونی خسارت دیده در اثر بارندگی‌های سال گذشته پرداخت شده است.

صنعتی منفرد با اشاره به سالروز تاسیس بنیاد مسکن و افتتاح حساب ۱۰۰ امام (ره) افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مبلغ یاد شده را به عنوان کمک بلاعوض با همکاری مطلوب بانک‌های عامل به واحد‌های مسکونی خسارت دیده در اثر بارندگی‌های سال گذشته پرداخت کرد.

او گفت: بر این اساس یک هزار و ۵۰۸ واحد مسکونی در اثر بارندگی‌های سال ۹۸ احداث و یک هزار و ۴۵۰ واحد دیگر نیز تعمیر شده است.

 این مسؤول، با اشاره به رقم تسهیلات به هر واحد مسکونی گفت: به هر واحد مسکونی شهری ۵۰ میلیون تومان وام، ۱۲ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۱۳ میلیون تومان کمک اجاره بها و به واحد‌های روستایی نیز ۴۰ میلیون تومان وام، ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۶ میلیون تومان کمک اجاره بها پرداخت شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان  ادامه داد: از مجموع ۹۲ هزار و ۶۷۸ واحد مسکونی روستایی ۴۸ هزار و ۸۰۱ واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن استان در سطح استان مقاوم سازی شده است.

به گفته صنعتی منفرد، میانگین مقاوم سازی واحد‌های مسکونی  در سطح کشور ۴۲ درصد و در استان زنجان این رقم ۵۳ درصد است که در این زمینه استان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

 

انتهای پیام/ا

برچسب ها: مسکن ، بارندگی ، خسارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.