به دنبال شیوع کرونا در آمریکا و تداوم تعطیلی فعالیت‌های اقتصادی در این کشور، ارزش دلار در برابر ارز‌های دیگر تضعیف شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، در معاملات جمعه، بسیاری از ارز‌های مختلف در برابر دلار روندی صعودی در پیش گرفتند و دلار به عقب رانده شد.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارز‌های جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با افت ۰.۶۴ درصدی نسبت به روز قبل، در سطح ۹۹.۵۳ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل ۱.۰۳۵۸ دلار اعلام شد. در معاملات بازار‌های ارزی جهانی، همچنین هر دلار با ۰.۴۹ درصد کاهش به ۱۰۸.۳۸۲ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۵۷۲ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۷.۰۳۵ یوان چین اعلام شد.

موسسه رتبه‌بندی مودی در گزارشی هشدار داده است که تداوم تعطیلی فعالیت‌های اقتصادی در آمریکا در نتیجه شیوع ویروس کرونا می‌تواند میزان تولید ناخالص داخلی این کشور را ۳۰ درصد کاهش دهد. این موسسه هم چنین رتبه اعتباری بسیاری از کشور‌ها از جمله آرژانتین و استرالیا را کاهش داده است.

دیوید مالپاس، رئیس بانک جهانی، از در پیش بودن رکودی عمیق‌تر از رکود بزرگ سال ۲۰۰۸ خبر داده و کریستالینا جیورجیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول در اظهاراتی مشابه گفته است که بحران ناشی از کرونا شبیه هیچ کدام از بحران‌های قبلی نیست.

در آمریکا، دولت از در نظر گرفتن یک بسته حمایتی دو تریلیون دلاری و اهدای ۳۰۰۰ دلار به هر خانواده خبر داده است. ژاپن نیز یارانه ۱۸۰۰ دلاری به خانوار‌ها تخصیص خواهد داد. دولت ژاپن بسته محرک بزرگی به ارزش یک تریلیون دلار برای حمایت از بخش‌های مختلف اقتصاد خود در نظر گرفته است. اکنون در سراسر آمریکا وضع فوق‌العاده اعلام شده و فرماندار کالیفرنیا از احتمال بیکاری موقت یک میلیون نفر خبر داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار