بسته ۵۰۰ میلیارد یورویی اتحادیه اروپا برای مقابله با پیامد‌های کرونا

وزرای دارایی اتحادیه اروپا با بسته‌ای به ارزش ۵۰۰ میلیارد یورو برای مقابله با پیامد‌های ناشی از کرونا موافقت کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از بی بی سی، وزرای دارایی اتحادیه اروپا با بسته‌ای به ارزش ۵۰۰ میلیارد یورو برای نجات کشور‌های اروپایی درگیر با بحران ویروس کرونا موافقت کردند.

ماریو سنتنو"، رئیس گروه یورو اعلام کرد که این توافق پس از بحث‌های فشرده‌ای حاصل شد که در بروکسل انجام پذیرفت.

در حالی وزرای دارایی اتحادیه اروپا با چنین بسته‌ای موافقت کردند که اسپانیا دارای بالاترین شمار تأیید شده مبتلایان در میان کشور‌های اروپایی با ۱۵۲ هزار و ۴۴۶ نفر است؛ همچنانکه بیش از ۱۵ هزار نفر در این کشور بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

رئیس صندوق بین المللی پول هشدار داده جهان در برابر بدترین بحران اقتصادی از زمان رکود بزرگ در دهه ۳۰ میلادی است.
«رکود بزرگـ» یا ایستایی بزرگ به رکود گسترده اقتصادی جهان، یک دهه پیش از آغاز جنگ جهانی دوم گفته می‌شود. شروع بحران بزرگ در اغلب کشور‌های جهان از سال ۱۹۲۹ و پایان آن اواخر دهه ۱۹۳۰ بوده است.

«کریستالیا جورجیوا» رئیس صندوق بین المللی پول گفت: این همه گیری سبب خواهد شد رشد اقتصادی امسال به شدت منفی شود.

همچنین در مذاکرات بروکسل، وزرای دارایی اتحادیه اروپا با درخواست فرانسه و اسپانیا برای تقسیم هزینه بحران از طریق اوراق قرضه میان کشور‌های عضو مخالفت کردند.

این بسته همچنین در حجمی کوچکتر از آن چیزی که «بانک مرکزی اروپا» (ECB) خواستار آن شده بود، به تصویب رسید. بانک مرکزی اروپا گفته بود این اتحادیه ممکن است تا ۱.۵ تریلیون یورو برای مقابله با این بحران نیاز داشته باشد.

با این حال، «برنو لومر» وزیر دارایی فرانسه از این توافق به عنوان مهمترین طرح اقتصادی در تاریخ اتحادیه اروپا یاد کرد.

گفتنی است تا کنون بیش از ۱ میلیون و ششصد هزار نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند؛ همچنانکه شمار قربانیان به بالای ۹۵ هزار نفر رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار