مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه از فعالیت خودجوش و جهادی بیش از ۱۲۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد استان برای مقابله با کرونا و حمایت از اقشار آسیب پذیر خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حجت الاسلام افشین کلات پور با اشاره به شیوع بیماری کرونا از اوایل اسفندماه گفت: از همان زمان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان نیز بصورت خودجوش اقدام به مقابله با این بیماری کردند.

او با اشاره به لزوم همدلی و تقویت روحیه جهادی و همبستگی ملی برای عبور از این بحران، گفت: در همین راستا اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری بیش از ۱۲۰ مسجد استان پای کار آمدند تا از اقشار آسیب پذیر در برابر این بیماری حمایت کنند.

او افزود: در اولین روز‌های شیوع این بیماری بچه‌های مسجد به عنوان اولین یاریگران مدافعان سلامت وارد میدان شده و اقدام به تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی حاوی مایع دستشویی، دستکش، ماسک و ژل‌های ضد عفونی کننده بین محله‌های پیرامونی مساجد، شهرک‌ها و نقاط محروم استان پرداختند.

کلات پور به راه‌اندازی کارگاه‌های تهیه دستکش و ماسک از سوی برخی از کانون‌های فعال استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: این اقدامات به صورت خیرخواهانه و بدون هیچگونه چشمداشتی در راستای کمک رسانی به کادر بهداشت و درمان و همچنین همشهریان و هم استانی‌ها صورت گرفته است که برخی از سازمان‌ها نیز حمایت‌هایی را از این اقدام داشته اند.

او به همکاری و مشارکت سازنده کانون‌های مساجد و پایگاه‌های بسیج در ضدعفونی معابر، خیابان‌ها و اماکن عمومی و بهداشتی اشاره و خاطرنشان کرد: ائمه جماعات، طلاب و روحانیون نیز در این امر مشارکت فعال و همه جانبه‌ای داشتند.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.