مدیرکل بحران شرکت مدیریت منابع آب هشدار داد؛

پیش‌بینی بارش‌های سیل‌آسا در ۲۰ استان کشور/مردم از اتراق در کنار رودخانه‌ها پرهیز کنند

آقابیگی از پیش بینی بارش‌های سیل آسا در ۲۰ استان کشورو احتمال وقوع سیلاب در برخی مناطق طی روز‌های آینده خبر داد.

سیف اله آقا بیگی، مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافندغیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص بارش‌های سیل آسا که در چند روز گذشته در کشور آغاز شده و همچنان ادامه دارد، گفت: با توجه به فعالیت سامانه بارشی اخیر در برخی از مناطق شمالی کشور نظیر گیلان و بخش‌هایی از مناطق غربی استان مازندران به دلیل میزان بالای شدت بارندگی در بعضی از مناطق موجب افزایش جریان آب رودخانه‌ها شده است که خوشبختانه خسارتی گزارش نشده است.

او ادامه داد: طبق پیش بینی‌های صورت گرفته از سوی سازمان هواشناسی ۲۰ استان کشور از قبیل تهران، زنجان، شمال خوزستان، قم، البرز، خراسان‌های شمالی و رضوی، لرستان، کهکیلویه و بویراحمد و قزوین تا چندروز آینده درگیر بارش‌های سنگین هستند که هشدار ما به مردم این است که در مجاورت رودخانه‌ها و سد‌ها نکات ایمنی را رعایت کنند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران اضافه کرد: همچنین از صبح فردا برخی از شهر‌های ساحلی دریای خزر شاهد بارندگی‌های شدید هستند که توصیه می‌شود مردم از تردد در مسیر رودخانه‌ها، مسیل‌ها و آبنماها بپرهیزنند.

آقابیگی اضافه کرد: خوشبختانه از لحاظ کنترل پایداری و آمادگی برای سیلاب تمامی مخازن و سد‌ها کنترل شده است و حجم مناسب برای ذخیره سیلاب وجود دارد و امیدواریم که پراکندگی بارش‌ها در بالادست سد‌ها صورت بگیرد تا بتوانیم از این نعمت استفاده کنیم و بارش‌ها در دشت‌ها و پایین دست نباشد چرا که در آن مکان‌ها ابزاری برای جمع آوری و ذخیره نداریم.

او در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت بارش در تهران گفت: در پایتخت هم شاهد افزایش بارندگی بودیم که این میزان بارندگی تا یکشنبه در تهران ادامه دارد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافندغیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران بیان کرد: خوشبختانه طی تدابیر انجام شده تمامی الزامات در استان تهران و خارج از آن برای جریان خروج آب انجام شده است که امیدواریم این جبهه بارشی که تا روز یکشنبه فعال است مشکل خاصی ایجاد نکند.

آقابیگی افزود:در حال حاضر استان‌های شمالی کشور در این فصول نسبت به سایر مناطق بیشتر در معرض سیلاب هستند که باید نکات ایمنی رعایت شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
من ادم مذهبي اي نيستم ولي به اندازه سواد خودم عرض مي كنم:
باران هاي سيل آسا و بيماري هاي عجيب غريب و فقر و نداري چه مي خواهد بگويد؟
آيا غيراز اينست كه "خداوندگار" عالم ناخشنود است؟ بياييم بت پرستي نكنيم و فقط اورا بپرستيم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
ایا درشهرستان های شمالی فارس مانند صفاشهر بارش سیل اسا داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
واقعا بارش در تهران بی نظیریه. یک هفته است داره می باره. الهی شکر
آخرین اخبار