رئیس جمهور لهستان بر اتخاذ اقدامات برای اصلاحات در اتحادیه اروپا در سایه شیوع ویروس کرونا تاکید کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری پولاندین، آندره دودا، رئیس جمهور لهستان امروز پنجشنبه در یک مصاحبه رادیویی با توجه به عملکرد ضعیف کشور‌های اروپایی در مقابله با ویروس کرونا، نسبت به آینده اتحادیه اروپا ابراز ناامیدی کرد و خواستار اتخاذ اصلاحاتی در این زمینه شد.

او با اشاره به عملکرد ضعیف ایتالیا در مقابله با ویروس کرونا گفت: به ایتالیا نگاه کنید. یک کشور بزرگ اروپایی که از ابتدای تاسیس اتحادیه اروپا بوده است. اسپانیا نیز همینطور. به نظر من صدای کشور‌های عضو اتحادیه باید بلندتر باشد. کشور‌های اتحادیه اروپا باید در مسیر دموکراتیک سازی بیشتری گام بردارند.

دودا در بخش دیگری از اظهارات خود خواستار تقویت نقش شورای اروپا شد.

رئیس جمهور لهستان در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به شیوع ویروس کرونا تضمین‌های امنیتی آمریکا و ناتو در قبال لهستان حفظ شده یا نه گفت: آن‌ها به دلیل شیوع بیماری همه گیر در محدودیت به سر می‌برند، اما به تضمین‌های خود پایبند هستند. در حال حاضر، سه هزار سرباز آمریکایی برای انجام وظایف خود در لهستان مستقر شده اند. این نشان می‌دهد که آمریکا هنوز از وعده‌های خود در این زمینه سرباز نزده است.

ماتئوش موراویه‌تسکی، نخست وزیر لهستان نیز پیش از این به سران اتحادیه اروپا پیشنهاد داد با بسته حمایتی کرونا برای مقابله با بحران اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا موافقت کنند.

تاکنون بیش از ۵ هزار نفر در لهستان به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این میان ۱۳۰ تن جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار