پیش بینی می‌شود که ژاپن، میزبان المپیک ۲۰۲۰، به دلیل بیماری همه گیر کرونا وارد رکود عمیقی شود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که کشور ژاپن سال آینده میزبان بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو خواهد بود، پیش بینی می‌شود این کشور شرق آسیا به دلیل همه گیر شدن ویروس کرونا وارد رکود عمیقی شود.

رویترز گزارش داده است که این بیماری همه گیر زنجیره‌های تأمین را مختل کرده و به بخش گردشگری ژاپن آسیب رسانده است، در حالی که قوانین فاصله گذاری اجتماعی بار اضافی را بر فعالیت‌های اقتصادی وارد کرده است.

در نتیجه، انتظار می‌رود اقتصاد ژاپن برای سه ماهه سوم متوالی از آوریل تا ژوئن دچار رکود عمیقی شود.

این هفته وضعیت اضطراری در ژاپن اعلام شد، در حال حاضر این کشور بیش از ۴۶۰۰ مورد مبتلا به کرونا دارد و ۹۴ مرگ و میر ناشی از این ویروس را گزارش کرده است.

توکیو قرار بود تابستان امسال میزبان بازی‌های المپیک و پارالمپیک باشد، اما برگزارکنندگان و کمیته بین المللی المپیک (IOC) به دلیل وخیم‌تر شدن بیماری همه گیر مجبور شدند این رویداد را به سال ۲۰۲۱ موکول کنند.

خبر رکود اقتصادی در ژاپن، ترس از هزینه‌های مالی کلان ناشی از تعویق بازی‌های المپیک را برطرف نمی‌کند.

توشییرو موته، مدیر اجرایی کمیته برگزاری المپیک توکیو هشدار داده است که هزینه تعویق المپیک و پارالمپیک "هنگفت" خواهد بود، در حالی که یوشیرو موری رئیس کمیته برگزاری بازی‌ها اعتراف کرد که تصمیم گیری در مورد این که چه کسی هزینه‌ها را پرداخت خواهد کرد، خود چالش بزرگی خواهد بود.

کریستف دوبی، مدیر اجرایی IOC برای بازی‌های المپیک، گفت که هزینه‌های تعدادی از حوزه‌ها باید کاهش یابد تا به کاهش پیامد‌های مالی تعویق یکساله این رویداد کمک کند.

دوبی ادعا کرد که IOC و توکیو ۲۰۲۰ به دنبال راه‌هایی برای "کاهش فشار" بر برگزارکنندگان هستند.

بازی‌های المپیک توکیو سال ۲۰۲۱ از ۲۳ ژوئیه تا ۸ آگوست و به دنبال آن پارالمپیک از ۲۵ آگوست تا ۵ سپتامبر برگزار خواهد شد.


بیشتر بخوانید:

ژاپن از تعویق رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ چقدر ضرر مالی می‌کند؟

 اقدام خیرخواهانه کریستیانو رونالدو برای مبتلایان به کرونا


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار