معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: ویروس کرونا در ۳۰ درصد مبتلایان هیچ علایمي از خود بروز نمي دهد.

کرونا در ۳۰ درصد مبتلایان هیچ علایمی از خود بروز نمی‌دهدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی ضامن صالحی فرد معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: در ۳۰ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا، هیچ علایمی بروز نمی‌کند، چون قدرت سرایت ویروس به شدت بالا است.

او افزود: همچنین ۵۵ درصد از افرادی که تست کرونای آن‌ها مثبت می‌شود، تنها دارای علایم خفیفی از سرماخوردگی هستند.

صالحی فرد، با ابراز نگرانی نسبت به این موضوع که افراد می‌توانند با علایم خفیف سرماخوردگی و حتی در مواردی بدون کوچکترین علایم بیماری و با تصور به سالم بودن، ناقل بیماری کرونا و تهدیدی برای سایر افراد مستعد بیماری و گروه‌های پر خطر باشند از مردم خواست: توصیه بهداشتی رعایت فاصله گذاری اجتماعی را به جد رعایت نمایند.

او اضافه کرد: ۱۰ درصد افراد با تست مثبت کرونا و دارای علایم شدید در مراکز درمانی بستری و تحت مراقبت قرار می‌گیرند و پنج درصد مبتلایان بستری، نیازمند دریافت خدمات در بخش‌های ICU و مراقبت‌های ویژه می‌شود.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار