سلامتی از خیلی مسائل بالاتر قرار دارد و فوتبال هم برای همه جامعه مهم است، اما به اندازه جان انسان‌ها اهمیت ندارد.  

الهامی: فوتبال به اندازه جان انسان ها مهم نیست / تمرینات خانگی برای فوتبال حرفه ای کافی نیستبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، ساکت الهامی سرمربی تیم فوتبال تراکتور، اظهار کرد: بحث ویروس کرونا نه تنها فوتبال بلکه همه زندگی افراد را تحت‌الشعاع قرار داده است. موضوع ویروس کرونا  انسانیت و کنار هم بودن را به ما یاد می‌دهد و باید بیاموزیم که در این روز‌ها کنار هم باشیم و کادر پزشکی و درمانی مثل یک سرباز برای جامعه خدمت می‌کنند و اگر خدای نکرده اتفاق ناگواری رخ می‌دهد آن‌ها شهیدان واقعی هستند. سلامتی از خیلی مسائل بالاتر قرار دارد و فوتبال هم برای همه جامعه مهم است، اما به اندازه جان انسان‌ها اهمیت ندارد.  

الهامی درباره وضعیت تیم تراکتور،  بیان کرد: فکر می‌کنم تیم ما جزو آخرین تیم‌هایی بود که تمرینات خود را از روز ۲۵، ۲۶  تعطیل کردیم و برنامه ما این بود که از روز ۵ فروردین شروع کنیم که این اتفاق رخ نداد و آغاز تمریناتمان به روز ۷ فروردین ماه موکول شد که ستاد مبارزه با کرونا بیانیه داد که هیچ تیمی نمی‌تواند تمرینات خود را برگزار کند. ما هم به احترام  ستاد مبارزه با کرونا تمرینات خود را تعطیل کردیم چرا که معتقدم فوتبال به اندازه‌ای نیست که جان یک نفر را به خطر بیاندازد. ما منتظر هستیم که زمانی که ستاد مبارزه با کرونا اجازه بدهد تمرینات خود را از سر بگیریم، اما نمی‌دانیم چه اتفاقی رخ می‌دهد.  

تمرینات در خانه فقط برای آمادگی جسمانی بازیکنان موثر است 

سرمربی تراکتور بیان کرد: ما از روزی که تمرینات خود را تعطیل کردیم جودکی مربی بدنساز ما یک برنامه تمرینی به بازیکنان داده است که بازیکنان طبق آن برنامه تمرین می‌کنند. به نظرم این تمرینات برای فوتبال حرفه‌ای کافی نیست و فقط برای آمادگی جسمانی بازیکنان موثر است. بحث تعطیلی لیگ باید کارشناسی شود و چند کارشناس باید نظر بدهند. البته فوتبال ما با سایر کشور‌ها فرق می‌کند و در اروپا همه تیم‌ها از بلیت فروشی و مسائل دیگر درآمدزایی می‌کنند و آن‌ها مجبورند از حقوقی که می‌گیرند بگذرند و  یا باید بازی‌ها را ادامه بدهند. اما در کشور ما هیچ یک از این مسائل بازدهی ندارد  و  چند تیم حامی مالی دارند.  

الهامی: فوتبال به اندازه جان انسان ها مهم نیست / تمرینات خانگی برای فوتبال حرفه ای کافی نیست 

تیم‌ها برای شروع بازی‌ها به ۴، ۵ هفته نیاز دارند 

او ادامه داد: به نظرم اگر قرار باشد بازی‌های لیگ برتر را شروع کنیم تیم‌ها حداقل به ۴، ۵ هفته نیاز دارند تا در شرایط بازی‌ها قرار بگیرند. با توجه به شرایطی که اکنون قرار داریم و طبق اعلام ستاد مبارزه با کرونا تا اول اردیبهشت نمی‌توانیم تمرینات را شروع کنیم و اگر بخواهیم همان موقع هم تمرینات را آغاز کنیم در آن صورت در بهترین حالت  تا اول خرداد ماه طول می‌کشد تا به آمادگی دست یابیم. سازمان لیگ هر تصمیمی بگیرد تبعیت می‌کنیم، اما هر تصمیمی که مسئولان بگیرند موافقان و مخالفانی خواهد داشت و باشگاه ما موضع خود را در آن زمان می‌تواند اعلام کند.  

الهامی تصریح کرد: البته سلامتی مهم‌ترین مسئله است و در این شرایط سخت باید در کنار هم باشیم تا به خودمان کمک کنیم. من در جایگاهی نیستم که پیامی بدهم، اما معتقدم در خانه ماندن تنها راه و چاره کار است و فاصله اجتماعی رعایت کنیم تا  زنجیره ویروس کرونا قطع شود. به هر حال ویروس کرونا زندگی روزمره قشر متوسط و پایین تحت تاثیر قرار داده است و خیلی از افراد روز‌های سختی را می‌گذرانند و انشالله خداوند کمک کند تا از این شرایط خارج شویم. امیدوارم شرایط به صورتی شود که هواداران ما بتوانند به ورزشگاه بیایند و استادیوم‌ها پر از تماشاچی شود.


بیشتر بخوانید: الهامی: تمرینات در خانه کیفیت لازم را ندارد


انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار