معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از افزایش ۹۶ درصدی صادرات سیب درختی در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در سال گذشته صادرات کالا‌های غیر نفتی از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان از لحاظ ارزشی ۳۰ درصد افزایش نسبت به سال ۹۷ داشته است همچنین از لحاظ واردات کالا به لحاظ ارزشی نیز با رشد ۵۷ درصدی مواجه بوده است.

محمد دهقان گفت: در سال گذشته صادرات کالا‌های غیر نفتی از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان از لحاظ ارزشی ۳۰ درصد افزایش نسبت به سال ۹۷ داشته است همچنین از لحاظ واردات کالا به لحاظ ارزشی نیز با رشد ۵۷ درصدی مواجه بوده است.

او افزود: طی ۱۲ ماهه سال ۹۸ بیش از ۶۱۳ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۸۴۳ میلیون دلار و بیش از ۶۵۷ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از یک هزار و ۳ میلیون دلار از گمرکات استان به کشور‌های مختلف صادر شده است.

دهقان اضافه کرد: اتفاقی که در سال ۹۸ افتاد افزایش ۹۶ درصدی سیب درختی بود، در سال گذشته بیش از ۱۱۵ هزار و ۹۹۲ تن سیب تازه درختی به ارزش بیش از ۱۴۷ هزار و ۶۳ میلیون دلار به کشور‌ها و بازار‌های هدف صادر شده و به لحاظ ارزش نیز به رشد ۲۲۹ درصدی رسیده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی عنوان کرد: عمده کشور‌های مقصد صادرات کالا‌های غیر نفتی روسیه، ترکیه، هند، پاکستان، گرجستان، آلمان، آذربایجان، رومانی، مقدونیه، کشور‌های عربی و ... می‌باشند.

دهقان بیان کرد: طی ۱۲ ماهه سال ۹۸ با توجه به اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه کشور‌های غربی علیه کشور بیش از ۵۷۹ هزار و ۳۵۸ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۸۴۸ میلیون دلار از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان وارد کشور شده است.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.