رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم از اضافه شدن ۱۵ بیمار کرونایی دیگر در یک روز خبر داد و گفت: تعداد مبتلایان ثبت شده در جهرم به ۱۱۷ نفر رسید.

محمد رحمانیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت: روز گذشته از ۲۴ نمونه ارسال شده، ۱۵ بیمار جدید شناسایی و تعداد مبتلایان ثبت شده در جهرم به ۱۱۷ نفر رسید. بیماران شامل ۹ خانم و ۶ آقا است.

او افزود: از این ۱۵ بیمار، ۶ بیمار اهل شهرستان خفر و بقیه جهرمی هستند. همگی در حال دریافت درمان‌های مورد نیاز هستند.

رحمانیان ادامه داد: شش بیمار خفری مبتلا به کووید ۱۹ در فرآیند بیمار یابی شناسایی شده و دیگر بیماران با علائم مراجعه کرده اند.

او بیان کرد: متاسفانه شهروندان عزیز هشدار‌ها را جدی نگرفته و بیماری کرونا ویروس را ساده می‌گیرند، در صورتیکه این نکته بار‌ها گفته شده است که حفظ فاصله فیزیکی و رعایت اصول بهداشتی اولین گام در پیشگیری از این بیماری خطرناک است و ممکن است هر کس ناقل بی علامت باشد و این مهم خطر ساز و باعث انتقال سریع بیماری از فرد به فرد دیگر شود.

او اظهار کرد: این ویروس ماندگاری بالایی بر سطوح، محیط‌های بسته و حتی آزاد در صورت وجود فرد ناقل دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم از مردم خواست تا هشدار‌ها و توصیه‌ها را جدی بگیرید از دور همی‌های خانوادگی بپرهیزید. تا آنجا که می‌توانید برای خرید ضروری از خانه خارج شوید و بدون همکاری یکدیگر نمی‌توانیم زنجیره انتقال این بیماری را بشکنیم.

ویروس کرونا با عنوان رسمی «کووید-۱۹» از دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هووی چین شیوع یافت.

ویروس کرونا همانند بسیاری از ویروس‌های دیگر بدنه‌ای از جنس لیپید (نوعی ازچربی طبیعی) دارد که با مواد شوینده از بین می‌رود. برای همین شستن دست و صورت و وسایل با مواد شوینده مثل صابون و یا مواد ضد عفونی کننده، ویروس را از بین می‌برد.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار