به طور حتم، رعایت استاندارد‌ها در کالا‌های تولیدی و صادراتی پیش شرط جهش تولید است.

ژیلا یزدانی مدیرکل استاندارد استان کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،گفت: رهبر انقلاب اسلامی بار دیگر با اولویت قرار دادن اقتصاد کشور و رونق آن، سال ۹۹ را سال «جهش تولید» نامیدند و به طور حتم، رعایت استاندارد‌ها در کالا‌های تولیدی و صادراتی پیش شرط جهش تولید است.

او افزود: توجه به کیفیت در تولیدات، توسعه صادرات و رونق فضای اقتصادی را به دنبال خواهد داشت و نگاه ویژه استاندارد‌ها به کیفیت است و رعایت استاندارد‌ها برای تولیدات و ارائه خدمات نه تنها هزینه بر نیست بلکه تولید کننده ارزش است.

یزدانی بیان کرد:این اداره کل همچنان که تا کنون ثابت کرده همیشه برای رونق تولید، در کنار واحد‌های تولیدی بوده است و علاوه بر سعی و تلاش در پاسخگویی به موقع و در اسرع وقت، همیشه تلاش نموده تا با برگزاری دوره‌های آموزشی و جلسات مشاوره و حضور در واحد‌های تولیدی و خدماتی استان ضمن رعایت قوانین و ضوابط، به کمک تولیدکنندگان و ارائه دهندگان خدمت در استان بشتابد.

مدیرکل استاندارد استان کردستان گفت: همچنین به منظور حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و کمک به رشد و توسعه تولیدات داخلی برمبنای یافته‌های دانش بنیان، اداره کل استاندارد استان کردستان آمادگی خود را برای صدور پروانه استاندارد دانش نماد اعلام می‌کند.

او یادآور شد: جهش تولید در گرو رعایت استانداردهاست و با جهش کیفیت در تولیدات حتماً به نتیجه جهش کمّی در تولید دست پیدا خواهیم کرد. کالا‌های استاندارد و با کیفیت تولید شده داخلی، مورد حمایت بازار قرار می‌گیرند و زمانی که تولیدات با کیفیت و رقابت‌پذیر با بازار‌های جهانی عرضه شوند، رشد و توسعه صادرات کشور هم اتفاق می‌افتد.

مدیرکل استاندارد استان کردستان افزود: جهت دستیابی به نتایج بهتر در سال جهش تولید، تعامل و همراهی ارگان‌های ذیربط با تشکیل کارگروه‌های تعامل با بخش خصوصی به منظور کمک به تولید کنندگان از فعالیت‌های مهم این اداره کل است که می‌توان گفت به نحوی پیش زمینه‌ای برای تشکیل کمیسیون ماده ۴۲ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد است و یکی از کارگروه‌های موفق این اداره کل بوده است.

او در پایان گفت: همراهی مردم با تولید کنندگان داخلی و بهبود شرایط کسب و کار به همراه مدیریت صحیح استفاده از ظرفیت‌های خوب کشور همچون شرکت‌های دانش بنیان، مراکز علمی و اقتصادی و جلوگیری از معضلاتی مانند قاچاق، مسلماً باعث شکوفایی و رونق تولید خواهد بود و اداره کل استاندارد استان مطابق با سیاست‌های سازمان ملی استاندارد ایران برای دستیابی به جهش کیفی تولیدات یار و همراه تولیدکنندگان بوده و خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.