ضرورت هم افزایی تشکل‌های مردمی برای پیشگیری از کرونا ویروس

توزیع بسته‌های حمایتی به صورت رایگان بین اقشار آسیب پذیر باید در الویت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سازمان‌های مردم نهاد در شرایط بحرانی می‌توانند همیاری و کمک به اقشار آسیب‌پذیر جامعه را نمود بخشند و به عنوان پلی میان دولت و مردم بخش مهمی از مشارکت‌های اجتماعی را شکل دهند.

با همکاری و حمایت معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان و استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد وابسته به ورزش و جوانان با توجه به شیوع ویروس کرونا در استان از ابتدای گسترش این بیماری تاکنون اقدامات مثبتی از سوی سمن‌ها صورت گرفته است.

نقش آفرینی سمن‌های مدنی موجب حل معضلات اجتماعی و چاره‌اندیشی در خصوص مشکلات مردمی با توجه به جولان ویروس کرونا در شرایط فعلی خواهد شد.

ناصر عزیزی مدیرعامل "انجمن همیار جوانان روستایی سقز" یکی از سازمان‌های مردم نهاد شهرستان بر ضرورت هم افزایی تشکل‌های مردمی برای پیشگیری از کرونا ویروس تاکید کرد و اظهار داشت: اعضای این انجمن در این روز‌های کرونایی با توزیع مواد ضدعفونی، دستکش و دیگر اقلام بهداشتی با مشارکت دهیاری‌ها سهمی از مشارکت‌اجتماعی در این روز‌های بحرانی را ادا کرده‌اند.

افزود، اهدای کارت هدیه به افراد بی بضاعت و کارگران واحد خدمات شهری را از دیگر اقدامات این انجمن عنوان کرد و گفت: در مجموع مبلغی بالغ بر هفت میلیون و چهارصد هزار تومان در قالب کارت هدیه به کارگران زیرمجموعه خدمات شهری، افراد نیازمند و بیمار در شهر و روستا اهدا شده است.

او از توزیع سه هزار دستکش لاتکس در بین چندروستا، خانه بهداشت و بیمارستان شهرستان سقز در این ایام خبر داد و گفت: تهیه، توزیع و ارسال محلول ضدعفونی خالص سطوح با همکاری شورا، دهیاری و جوانان متخصص به روستا‌های شهرستان سقز و توزیع چندین بسته غذایی بین نیازمندان از دیگر فعالیت‌های این انجمن با توجه به بحران کرونا بوده است.

عزیزی کمک‌های مالی و معنوی به نیازمندان در شرایط فعلی را مهم برشمرد و تصریح کرد: از آنجا که اقشار آسیب‌پذیر در این ایام با کمبود درآمد و نقدینگی مواجه هستند و برای گذراندن اوقات خود در خانه نیازمند اقلام بهداشتی و غذایی هستند باید توزیع این امکانات به صورت رایگان به این قشر را در اولویت قرار دهیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.