متخصص مغز واعصاب گفت: استرس و فشار عصبی بالا بر روح و روان می توانند موجب طولانی کردن درمان کرونا شوند.

سید حسین آقا میری متخصص مغز واعصاب و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تفاوت تنگی نفس ناشی از کرونا و اضطراب اظهار کرد:  شیوع ناگهانی ویروس کرونا به عنوان یک بیماری نوظهور موجب بروز وحشت و اضطراب غیر واقعی در بین مردم شده است. این اضطراب به اندازه‌ای است که بسیاری از افراد با دیدن کوچکترین علائمی که مشابه مبتلایان به ویروس کویید ۱۹ است خود را بیمار دانسته و به مراکز درمانی مراجعه می‌کند. اگر استرس و فشار عصبی بالایی که این اتفاق بر روح و روان انسان می‌گذارد را کنار بگذاریم، حضور در مراکز درمانی این روزها بسیار پرخطر شده و ممکن است افراد سالم را به بیماری‌های مختلف عفوفنی دچار کند. 

آقامیری در ادامه افزود: همه ما امروز‌ها به نوعی تنگی نفس را تجربه می‌کنیم. علت تنگی نفس می‌تواند ابتلا به یک بیماری ویروسی مانند کرونا باشد یا علت آن می‌تواند اضطراب شدید باشد.  مهم این است که تمام ما بتوانیم این دو نوع تنگی نفس را از هم جدا کنیم.

او در ادامه افزود: شیوع ناگهانی ویروس کرونا به عنوان یک بیماری نوظهور موجب بروز وحشت و اضطراب غیر واقعی در بین مردم شده است. این اضطراب به اندازه‌ای است که بسیاری از افراد با دیدن کوچکترین علائمی که مشابه مبتلایان به ویروس کووید 19 است خود را بیمار دانسته و به مراکز درمانی مراجعه می‌کند. اگر استرس و فشار عصبی بالایی که این اتفاق بر روح و روان انسان می‌گذارد را کنار بگذاریم، حضور در مراکز درمانی این روزها بسیار پرخطر شده و ممکن است افراد سالم را به بیماری‌های مختلف عفوفنی دچار کند. 

آقا میری گفت: در تنگی نفس ناشی از کرونا معمولا تنگی نفس دائمی است و با فعالیت بدتر خواهد شد. علائم همراه با تنگی نفس، تب، درد بدن، سرفه‌های خشک خواهد بود. درصورتی که تنگی نفس در اثر اضطراب به صورت تپش قلب، احساس کم بودن اکسیژن است احساس گرما و کمبود اکسیژن است.

او تاکید کرد: بنابراین در شرایطی که دچار علائم اصلی کرونا یعنی تب و تنگی نفس مستمر همراه با بی حالی و سرفه‌های خشک شدید، با شماره تلفن ۴۰۳۰ تماس گرفته و به توصیه‌های پزشکان و کادر درمان توجه کنید. در صورت وخامت حالتان باید با رعایت اصول بهداشتی و ایمنی به بیمارستان مراجعه کرده و مورد درمان قرار بگیرید.


بیشتر بخوانید: کشف دارویی که مانع از تکثیر ویروس کرونا می‌شود

بیشتر بخوانید: هیچ دارویی برای درمان کرونا ساخته نشده است

بیشتر بخوانید: نتیجه موفقیت‌آمیز یک دارو در درمان آزمایشی بیماران کرونا


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.