نتایج پیش‌بینی یک موسسه تحقیقاتی نشان می‌دهد انگلیس احتمالا بالاترین آمار قربانیان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا را در میان کشور‌های اروپایی خواهد داشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه گاردین، بر اساس داده‌های تحلیلی مربوط به شیوع ویروس کرونا در جهان پیش بینی می‌شود که انگلیس بیشترین آسیب را در میان کشور‌های اروپایی از شیوع ویروس کووید-۱۹ خواهد دید و بیش از ۴۰ درصد از کل مرگ و میر‌های این قاره را تشکیل خواهد داد.

موسسه ارزیابی و سنجش سلامت در سیاتل پیش بینی کرد تا ماه اوت ۶۶ هزار نفر در انگلیس در اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست خواهند داد و بالاترین آمار تلفات روزانه در این کشور به ۳ هزار نفر خواهد رسید.

محققان معتقدند که بحث بر سر اجرای طرح ایمنی جمعی سبب وقفه در واکنش دولت لندن به شیوع ویروس کرونا و اجرای به موقع طرح فاصله گذاری اجتماعی شد. این طرح زمانی در ۲۳ مارس در انگلیس اجرا شد که آمار تلفات روزانه به ۵۴ نفر رسیده بود. این در حالی است که پرتغال با ثبت اولین مورد مرگ ناشی از کرونا، طرح فاصله گذاری اجتماعی را اجرایی کرد.

مدل‌های موسسه ارزیابی و سنجش سلامت پیش بینی کرد تا چهارم اوت ۶۶ هزار و ۳۱۴ نفر در انگلیس بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست بدهند. بر مبنای مدل سازی‌های مختلف این رقم می‌تواند بین ۱۴ هزار و ۵۷۲ نفر تا ۲۱۹ هزار و ۲۱۱ نفر متغیر باشد.

همچنین موسسه ارزیابی و سنجش سلامت، که پروژه گزارش جهانی بیماری را برعهده دارد، اعلام کرد ۱۰ روز دیگر شیوع ویروس کرونا به اوج خود خواهد رسید. در آن زمان انگلیس با کمبود ۸۵ هزار تخت بیمارستانی روبرو خواهد بود. بر اساس پیش بینی این موسسه آمار مرگ و میر روزانه انگلیس به ۲ هزار و ۹۳۲ نفر خواهد رسید که از آمار دیگر کشور‌های اروپایی بالاتر خواهد بود.

بر اساس پیش بینی موسسه ارزیابی و سنجش سلامت، تا ماه اوت بیش از ۸۱ هزار نفر در آمریکا، ۲۰ هزار و ۳۰۰ نفر در ایتالیا، ۱۹ هزار و ۲۰۹ نفر در اسپانیا، ۱۵ هزار و ۵۸ نفر در فرانسه و ۸ هزار و ۸۰۲ نفر در آلمان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست می‌دهند.

ارزیابی آمار تلفات ابتلا به ویروس کرونا در انگلیس بر اساس عواملی از جمله آنچه تاکنون در این کشور رخ داده، صورت گرفت. تاکنون ۵۵ هزار و ۲۴۲ نفر در انگلیس به ویروس کرونا مبتلا شده که از این تعداد ۶ هزار و ۱۵۹ نفر جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بی خبر
۱۸:۳۷ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
انشالله
آخرین اخبار