کارشناس مسائل آمریکا گفت: در چهار دهه گذشته ایاالات متحده از تمام توانایی‌های خود برای تحت فشار قرار دادن ایران استفاده کرده است.

در چهار دهه گذشته آمریکا از و توانایی‌هایش برای تحت فشار قرار دادن ایران استفاده کردهمرتضی مکی کارشناس مسائل آمریکا و اروپا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به فرا رسیدن سالروز قطع روابط دیپلماتیک ایران و آمریکا گفت: چهلمین سالروز قطع روابط دیپلماتیک ایران و آمریکا در شرایطی اتفاق می‌افتد که طی چهار دهه گذشته، کینه و دشمنی ایالات متحده نسبت به جمهوری اسلامی ایران همچنان پابرجا بوده و به دنبال روش های گوناگونی برای تحت فشار قرار دادن تهران هستند.

او افزود: در چهار دهه گذشته ایاالات متحده از تمام ابزارها و توانایی‌های خود برای تحت فشار قرار دادن جمهوری اسلامی ایران استفاده کرده است؛ در تمام این مدت واشنگتن اقدامات سیاسی، نظامی، اقتصادی، جنگ روانی و... علیه ایران به راه انداختند تا بتوانند سیاست‌های خود را بر تهران و خاورمیانه تحمیل کنند.


بیشتر بخوانید: آیا بحرانِ جهانی کرونا بر کارآیی اینستکس تاثیر می‌گذارد؟


مکی با بیان اینکه بازخورد سیاست‌های آمریکا کاهش نفوذ و توسعه طلبی ایالات متحده در منطقه خاورمیانه بوده است، اظهار کرد: علیرغم تمام تلاش‌های ایالات متحده ما اکنون شاهد ظهور ایران به عنوان یک قدرت منطقه ای اثرگذار در روند تحولات منطقه غرب آسیا بوده است.

این کارشناس مسائل آمریکا و اروپا با اشاره به تحریم‌های غیر قانونی و ظالمانه ایالات متحده علیه کشورمان حتی در حوزه غذا و دارو، تصریح کرد: در برهه کنونی ما شاهد ظالمانه و شدید ترین تحریم‌های اقتصادی در تاریخ روابط بین الملل هستیم؛ تحریم‌هایی که آمریکایی‌ها دیگر کشورها را نیز تحت فشار قرار داده اند تا از هرگونه مبادله ای با جمهوری اسلامی ایران خودداری کنند و آنها هم از ترس تاثیرگذاری این موضوع بر روابط خودشان و تعمال شدن تحریم های آمریکا، پذیرفته اند.

او در پایان با اشاره به چهار دهه گذشته تاکید کرد: طی چهار دهه سیاستی که همچنان جمهوری اسلامی ایران در قبال آمریکا پیش گرفته است، همان استراتژی مقاومت و ایستادگی هوشمندانه است تا هم بتواند تحریم‌های آمریکا را خنثی کند و هم برنامه توسعه اقتصادی را پیش ببرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار