معاون پیش بینی هواشناسی گلستان گفت: فعالیت سامانه بارشی در گلستان تا امشب ادامه دارد و از روز پنجشنبه شاهد جوی پایدار در استان خواهیم بود.

محمدرضا رحمان نیا در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: فعالیت سامانه بارشی که از چند روز گذشته در استان آغاز شده است عصر امروز چهارشنبه در بیشتر نواحی استان تضعیف و تا شب قطع می‌شود.

او افزود: طبق آمار جمع آوری شده از شروع فعالیت سامانه بارشی در استان تا امروز، در گرگان ۲۳.۷ میلی متر، کلاله ۳۸.۵ میلی متر، مینودشت ۴۲.۶ میلی متر، گنبدکاووس ۲۸.۷ میلی متر بارش ثبت شده است.

معاون پیش بینی هواشناسی گلستان گفت: همچنین در بندرترکمن ۲۰ میلی متر، علی آباد کتول ۲۸.۲ میلی متر، بندر گز ۲۳.۴ میلی متر، اینچه برون ۲۶.۷ میلی متر و کردکوی ۲۹.۲ میلی متر بارش ثبت شده است.

رحمان نیا گفت: از روز پنجشنبه جو نسبتا آرامی در استان برقرار می‌شود، اما در نواحی کوهپایه‌ای و کوهستانی شاهد بارش پراکنده، در برخی مناطق وزش باد نسبتا شدید و آسمان نیمه ابری در شب خواهیم بود.

معاون پیش بینی اداره کل هواشناسی گلستان ادامه داد: روز جمعه آسمان استان قسمتی نیمه ابری گاهی ابری همراه با بارش‌های پراکنده و در برخی از نقاط مه آلودگی پیش بینی می‌شود.

رحمان نیا گفت: از روز شنبه سیستم بارشی جدید وارد استان می‌شود که بارش باران، بارش برف در ارتفاعات، احتمال رعد و برق و مه آلودگی در برخی نقاط از پیامد‌های این سامانه بارشی است.

او افزود: اوج فعالیت این سیستم بارشی از ظهر شنبه تا صبح یکشنبه است و تا روز دوشنبه در سطح استان فعال خواهد بود.
 
انتهای پیام/ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.