مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس گفت: ارائه آموزش‌های مهارتی از طریق مجازی در سطح استان فارس دنبال خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با ورود بیماری کووید ۱۹ به کشور و از اوایل اسفند ماه سال گذشته، به منظور کنترل این اپیدمی خطرناک تمامی کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی در سطح کشور به حالت تعلیق درآمد.

بر همین اساس کارگاه‌های آموزشی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس در دو بخش دولتی و آموزشگاه‌های آزاد نیز به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری تعطیل شد.

کوشکی، مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس اظهار کرد: از نیمه اسفند ماه برنامه ریزی‌های لازم در خصوص آموزش‌های مجازی و از راه دور برای کار آموزان آغاز شد و در فاز نخست مربیان با استفاده از ظرفیت اینترنت و فضای مجازی و با راه اندازی گروه‌های آموزشی، با استفاده از ۱۴ روش مختلف مهارت آموزی را برای کار آموزانی که در نیمه راه آموزش قرار داشتند ادامه دادند.

او گفت: در ادامه با بررسی روش‌های مختلفی که ارائه مطلب برای کار آموزان را مقدور می‌کرد و با برگزاری جلسات کارشناسی روش‌های آموزش از راه دور، مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای تکنولوژی اطلاعات شیراز، خرامه، رستم و سروستان زمینه را برای ثبت نام کارآموزان جدید و شروع دوره‌ها به صورت مجازی فراهم کرده و پس از تکمیل ثبت نام آموزش‌های خویش را آغاز کرده اند.

کوشکی اظهار امیدواری کرد که در آینده‌ای نزدیک سایر مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان نیز امکان ثبت نام مهارت آموزان جدید را فراهم نمایند تا جریان مهارت آموزی کماکان در استان فارس با قوت ادامه داشته باشد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس همچنین از برگزاری دوره آموزشی روش‌های تولید محتوای الکترونیکی برای مربیان استان توسط مرکز تکنولوژی اطلاعات شیراز خبر داد و گفت: این آموزش‌ها از طریق ویدیو کنفرانس در سه نوبت برای مربیان شاغل در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای فارس برگزار شد تا آنان بتوانند با استفاده از بهترین و بروز‌ترین روش‌های آموزشی و بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی به ارائه آموزش‌های مهارتی بپردازند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار