برتری گوگل و ال‌جی در انتخاب پردازنده گوشی نسبت به سامسونگ

شرکت‌های گوگل و ال‌جی توانستند با انتخاب مناسب پردازنده‌های گوشی‌ خود نه تنها از افزایش قیمت جلوگیری کنند بلکه سازگاری بهتری را با 5G ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، فناوری 5G به زودی بر روی تمامی گوشی‌های هوشمند قرار خواهد گرفت و با گذر زمان افراد شاهد ساخت تلفن‌های همراه با حضور این فناوری هستند. این فناوری در کنار فواید و سرعت بالای خود ایراداتی دارد.

برای مثال هزینه ساخت دکل‌ها و میزان انرژی مصرف شده از طریق این سرویس بسیار بالاتر از نمونه حال حاضر 4G است. بر اساس گزارشات متعدد این فناوری حدود چهار برابر بیشتر از 4G انرژی را به خود اختصاص داده و آن را مصرف می‌کند.

تاثیر 5G بر روی گوشی‌ها و برتری گوگل از سامسونگ

قدرت و مصرف انرژی فناوری 5G بر روی گوشی‌های هوشمند نیز تاثیرات خاص خود را دارد. همانطور که قابلیت 4G در ابتدا باعث داغ شدن تلفن‌های زمان خود می‌شد این فناوری نیز از این قاعده مستثنی نیست چرا که هر فناوری مدرن این چنینی معمولا از پردازنده‌های موجود گوشی‌ها قوی‌تر است. با توجه به قدرت این فناوری به نظر می‌آید که شرکت سامسونگ در انتخاب باتری و پردازنده خود برای تلفن‌های Galaxy S20 کوتاهی کرده است. در مقابل این شرکت، گوگل و ال‌جی توانسته‌اند راه عاقلانه‌تری را پیش بگیرند.

برتری گوگل و ال‌جی در انتخاب پردازنده گوشی نسبت به سامسونگ

بر اساس شایعات منتشر شده این دو شرکت از پردازنده‌ Snapdragon 765 بر روی گوشی‌های پیکسل و ال‌جی G9 استفاده خواهند کرد. گفتنی است که پردازنده Snapdragon 865 دردسرهایی با خود به همراه دارد که در مدل‌ قرار داده شده بر روی گوشی گوگل وجود ندارد. به عنوان مثال اگر کاربری بخواهد تا سرعت دریافت و پردازش فناوری 5G خود را افزایش دهد ناچار است تا به یک متخصص مراجعه کند تا تلفن وی را از لحاظ سخت افزاری تنظیم کند. در این تنظیمات نه تنها گوشی مورد خطر تغییرات قرار می‌گیرد بلکه کاربر نیاز دارد تا مبلغی اضافه برای دسترسی به فیلتر mmWave پرداخت کنند.

در مقابل این پردازنده، مدل Snapdragon 765 نه تنها ارزان‌تر است بلکه خرجی هم بر روی دست خریداران نخواهد گذاشت. همچنین این پردازنده در حال حاضر از هر مدل دیگری با دکل‌های فناوری 5G همخوانی دارد. این در حالی است که Snapdragon 865 نه تنها قیمت پرچمدار‌ها را بالا می‌برد بلکه انرژی بسیار بالاتری را از باطری‌ها می‌گیرد.


بیشتر بخوانید: آیا فناوری 5G عامل افزایش سرعت شیوع ویروس کرونا است؟!


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار