معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا گفت: دیواره و نقاط بحرانی رودخانه مرداب این شهرستان برای جلوگیری از سرریز و تخریب اراضی، با همکاری نیرو‌های شهرداری مقاوم‌سازی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،کامبیز لقمانی مقدم معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا در بازدید از رودخانه مرداب در آستارا اظهار کرد: نیرو‌های شهرداری با خاکریزی در حاشیه رودخانه مانع نفوذ و طغیان آب شدند و معابر و مسیر انهار و کانال‌های هدایت آب به صورت مستمر توسط ستاد مدیریت بحران پایش می‌شود.

او بیان کرد: به دنبال بارش شدید باران و بالا آمدن آب رودخانه ها، با یک دستگاه بیل مکانیکی از روی پل فارابی، شاخه‌ها و تنه‌های درختان از بستر رودخانه جمع آوری شد.

معاون عمرانی فرماندار آستارا گفت: با وجود بارش برف در ارتفاعات، تردد در راه‌های اصلی و فرعی جریان دارد و راهداران از صبح امروز راه روستا‌های ونه بین و حاجی امیر را برفروبی می‌کنند.

ایستگاه هواشناسی آستارا میزان بارندگی در شبانه روز گذشته را حدود ۹۴ میلیمتر و دمای هوا را پنج درجه سانتیگراد اعلام و برای امروز بارندگی و در ارتفاعات بارش برف و برای فردا آسمانی نیمه ابری تا ابری با بارش پراکنده باران پیش بینی کرد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و ۲۵ کیلومتر راه اصلی، ۱۴۸ کیلومتر راه روستایی و ۱۵ کیلومتر بزرگراه در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و با هزار و ۶۰۰ میلیمتر بارش در سال، جزو پربارانترین مناطق ایران است.

 

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.