معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: ۷۵۰ خانوار نیازمند از بسته‌های بهداشتی و اقلام خوراکی تهیه شده در ستاد اجتماعی کرونا بهره‌مند شدند،

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بتول معلم با بیان اینکه ۷۵۰ خانوار نیازمند از بسته‌های بهداشتی و اقلام خوراکی تهیه شده در ستاد اجتماعی کرونا بهره‌مند شدند، گفت: از این تعداد ۷۰۰ کودک کار و مابقی خانواده‌های کمتر برخوردار بودند.

او افزود: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با تشکیل ستاد اجتماعی مبارزه با کرونا از روز‌های نخست شیوع بیماری، در زمینه رفع نیاز‌های بهداشتی و روانی شهروندان در حوزه کرونا اقداماتی را به انجام رساند.

معلم ادامه داد: ایجاد سه مرکز تهیه و تولید ماسک از صفر تا صد و به‌کارگیری ۱۵۰ نیروی داوطلب و جهادی و نیز بهره‌گیری از ظرفیت خیرین نیک‌نهاد برای تأمین بخشی از نیاز‌ها از جمله فعالیت‌های این ستاد در زمینه تسهیل‌گیری اجتماعی مواجهه با ویروس کرونا بوده است.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز ادامه داد: در همین راستا، با توسعه فعالیت‌ها در گامی دیگر، حمایت‌های بهداشتی و اقتصادی از اقشار آسیب‌پذیر و کمتر برخوردار پیگیری می‌شود.

معلم اظهار کرد: طبق رصد‌ها و بررسی‌های صورت‌گرفته از گروه‌های هدف اجتماعی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز، کودکان کار و خانواده‌های آنان و همچنین برخی خانواده‌های نیازمند که در شرایط اضطرار و فشار مضاعف اقتصادی هستند، شناسایی شده‌اند.

وی اظهار کرد: بر این اساس ۷۵۰ خانواده با اولویت کمک فوری و اضطراری با عنوان گروه هدف دریافت بسته‌های بهداشتی و خوراکی قرار گرفتند.

او اظهار کرد: از این تعداد ۷۰۰ کودک کار و ۵۰ خانواده کمتر برخوردار از اقلام یادشده بهره‌مند شدند، این افراد از نظر معیشتی در این ایام امکان تامین حداقل‌های معیشتی را نداشته‌اند و از نظر کالا‌های بهداشتی در مضیقه شدید بوده‌اند.

معلم ضمن قدردانی از خیرین و سازمان‌های مردم‌نهاد در یاری‌رسانی به اقشار شناسایی‌شده، گفت: سازمان مردم‌نهاد یک گام تا رهایی و جمعیت احیاگران تنفس پاک زمین در تأمین این اقلام در کنار ستاد اجتماعی مبارزه با کرونا بوده‌اند؛ همچنین خیرین نیز در این اقدام کمک‌های شایان توجهی ارائه کردند.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز بیان کرد: در ادامه این فعالیت‌ها، طی روز‌های آینده ۳۰۰ بسته بهداشتی و خوراکی دیگر در بین گروه‌های کم‌برخوردار شناسایی شده با قید فوریت اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار