رئیس اداره محیط زیست شهرستان بهبهان گفت: یک شنگ در اثر تصادف با خودرو‌ها در هنگام عبور از عرض جاده تلف شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرخ شیرعلی رئیس اداره محیط زیست شهرستان بهبهان گفت: چندی پیش خبری مبنی بر مشاهده شنگ در منطقه بدلی به ما رسید که با بررسی‌های دقیق مشخص شد که این خبر صحت دارد و یک شنگ در اثر تصادف با خودرو‌ها در هنگام عبور از عرض جاده تلف شده است.

او افزود: همچنین گزارشی از نیرو‌های مردمی در شهر منصوریه از توابع شهرستان بهبهان مبنی بر تلف شدن یک شنگ دریافت شد که پس از مراجعه به محل و مشاهده لاشه شنگ تلف شده دلایل احتمالی اتلاف مورد بررسی قرار گرفت.

شیرعلی با بیان اینکه شنگ‌ها از خانواده راسو‌ها ست و بیشتر در مناطقی نظیر استان‌های شمالی کشور و کردستان و خوزستان یافت می‌شوند تصریح کرد: این جانور گونه شاخص سمور‌های آب شیرین است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان بهبهان در خصوص تهدیدات مربوط به این گونه کمیاب بیان داشت: شنگ‌ها به خاطر پوست بسیار زیبا و ارزشمندی که دارند شکارمی شوند و همین موضوع زندگی آن‌ها را تحت شعاع قرار داد.

این مقام مسئول گفت: بدلیل صید بی رویه ماهیان و تخریب زیستگاه‌های رودخانه‌ای و تالابی ایران شنگ‌ها ناگزیر به استخر‌های پرورش ماهی روی می‌آورند که همین موضوع نیز شنگ‌ها را با خطر مرگ از سوی استخرداران روبه رو می‌کند.

 شنگ جانوری گوشتخوار از خانواده راسویان و جنس سمور‌های آبی است که در جوار آب‌های شیرین زیست می‌کند؛ این حیوان دارای بدنی دراز و باریک و دم بلند و سر مسطح، پوزه کوتاه و رنگ قهوه‌ای است و طول بدن آن تا ۷۵ سانتی‌تر و طول دم آن تا ۵۰ سانتیمتر می‌رسد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.