سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در البرز گفت: مصوبات ۱۲ گانه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا دراین استان ابلاغ شده و درصورت عدم رعایت برابر قانون با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

فردی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، با بیان این که مصوبات ۱۲ گانه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا دراین استان ابلاغ شده و درصورت عدم رعایت برابر قانون با متخلفان برخورد قانونی می‌شود، گفت: این مصوبات ۱۲ گانه براساس تصمیمات چهاردهمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا بوده است.

او افزود: براین اساس فقط افراد بومی ساکن هرشهر مجاز به ورود به آن شهر بوده و ورود افراد غیرساکن ممنوع است.

فردی گفت: خروج افراد غیر ساکن برای رفتن به محل سکونت خود بلامانع است این افراد درطول مسیر اجازه ورود به شهر‌ها را ندارند و ازگذرگاه‌ها عبور خواهند داشت.

او با اعلام تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها افزود: پارک‌ها، بوستان‌ها، تفرجگاه ها، استخر‌ها و اماکن مشابه که محل تجمع افراد هستند همچنان تعطیل می‌ماند.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در استان البرز گفت: فعالیت ادارات دولتی از ۲۳ فروردین ماه با ترتیبات جدید برابر بخشنامه سازمان اداری و استخدامی در خصوص میزان نیروی انسانی و ساعات کاری ادامه دارد.

او افزود: برگزاری هرنوع تجمع وم مراسم رسمی، غیررسمی و مذهبی همچنان ممنوع است.

فردی گفت: برگزاری اعیاد شعبانیه در قالب برپایی ایستگاه‌های صلواتی، برپایی مراسم، جشن‌های مولودی خوانی و نظایرآن نیز ممنوع شده است.

او افزود: تردد کارمندان و کارگرانی که محل سکونت آن‌ها با محل کارشان در نقاط مختلف قرار دارد با ارائه مدارک شناسایی معتبر بدون مانع است.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در استان البرز گفت: تردد خودرو‌های امدادی، درمانی، پلیس، حمل بار، کالا‌ها و مایحتاج مردم و همچنین سوخت کماکان مشمول ممنوعیت‌های این طرح نیست.

او افزود: دانشجویان علوم پزشکی و سایر مصادیق مورد نیاز، تکنسین‌های مخابراتی و دیگر مواردی که بنا به ضرورت از طریق مراجع ذیربط هماهنگ می‌شوند با ارائه مدرک شناسایی معتبر می‌توانند تردد داشته باشند.

فردی گفت: مشاغل گروه اصناف مطابق اطلاعیه‌های قبلی به فعالیت خود ادامه می‌دهند و فعالیت مشاغل و صنوف کم ریسک و متوسط که فهرست جدیدآن ازسوی وزارت صمت اعلام می‌شود از تاریخ ۲۳ فروردین ماه مطابق پروتکل‌ها و شرایطی که ازسوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ابلاغ و جزییات آن را اداره کل صمت اعلام می‌کند به صورت تدریجی آغاز خواهد شد.

او افزود: به منظور پیشگیری از بروز مشکلات و سردرگمی برای عموم مردم نیز تاکید می‌شود هرگونه اعلام ممنوعیت و یا محدودیت خارج از ترتیبات اعلام شده در اطلاعیه کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی برخلاف مصوبات این ستاد و فاقد اعتبار قانونی است.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در استان البرز گفت: بنابراین تمام دستگاه‌های مسوول درسطح استان باید صرفا در حدود مصوبات ابلاغی کمیته، اطلاع رسانی و اعمال قانونی کنند.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.