مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمدگفت: ۲۰۰ هکتاری از جنگل‌های منطقه زیلایی با هزینه‌ای بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی محلول‌پاشی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمدگفت: مبارزه با آفات جوانه خوار درختان بلوط در بخشی از جنگل‌های بلوط حوزه زیلای شهرستان بویراحمد به صورت محلول پاشی انجام شد.
 
غلام‌حسین حکمتیان‌اصل  افزود: عملیات نقشه‌برداری و شناسایی مناطق آلوده به این آفات در منطقه جنگلی درختان بلوط انجام شد و ۲۰۰ هکتاری از این جنگل‌ها به وسیله پهباد و تراکتور با اعتباری بالغ بر هفتصد میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی محلول‌پاشی شد.
 
او با بیان اینکه پروانه جوانه‌خوار درختان جنگلی بر اثر خشکسالی تغیرات اقلیمی هوا بوجود آمده و جنگل‌های بلوط این استان را تحت تاثیر قرار داد، افزود: پروانه جوانه خوار، با تغذیه از جوانه‌ها و برگ‌های تازه سبز شده درختان بلوط، باعث ضعیف شدن آن‌ها و بروز خسارت‌های زیاد در عرصه‌های جنگلی می‌شود.
 
حکمتیان گفت: آفت جوانه‌خوار بلوط اواسط فروردین از برگ درختان جنگلی تغذیه می‌کند و در نهایت به شفیره و پروانه تبدیل می‌شود و تخم ریزی می‌کند.
 
مدیرکل منابع طبیعی استان افزود: این آفت به درختان کنار بلوط‌ها مانند زالزالک، بنه و بادام حمله و آن‌ها را نیز آلوده می‌کند.
 
او اضافه کرد: در مرحله اول سال ۱۳۹۹ حوزه پوله زیلای از شهرستان بویراحمد وحوزه موگرمون شهرستان لنده محلول پاشی شدند.
انتهای پیام/غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.