امام جمعه اندیکا فرارسیدن سالروز ولادت منجی عالم بشریت، حضرت اباصالح المهدی (عج) را تبریک گفت.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی امام جمعه شهرستان اندیکا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: همواره در انتظار فرج و ظهور صاحب‌الزمان علیه‌السلام باشید و یأس و ناامیدی از رحمت خدا به خود راه مدهید.

او بیان داشت: ای بهار دل‌ها و‌ای ماه تمام نمای جمال خدا،‌ای شکوفه طه و غنچه شکفته زهرا (علیهاالسلام)،‌ای سرو خوش قد و رعنا،‌ای در رهت جان‌ها فدا و نشانِ غمت اشکها،‌ای همیشه با ما و ناپیدا،‌ای سوخته در فراغت عاشق و شیدا،‌ای تمامِ محبت،‌ای گرد و غبار مَقدَمت توتیای چشم ما،‌ای گل نرگس و‌ای صاحب الزمان (عج)، فرارسیدن نیمه شعبان، جشن میلادت مبارک.

حجت الاسلام موسوی افزود: امروز دیگر همه باور دارند که عالم در انتظار ظهور توست، همه‌ی گرفتاران دست به آسمان مشغول استغاثه به درگاه الهی هستند. همه‌ی مردم دنیا منتظرند تا یک مُنجیِ مسیحا نفسی، همه را از این گرفتاری‌ها نجات دهد، زمزمه دعا و نیایش، زمزمه تلاوت آیات قرآن، و زمزمه دعای الهی عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج، در جای جای جهان، بیشتر از گذشته به گوش می‌رسد.

امام جمعه اندیکا گفت: میلاد موفور‌السرور آخرین حجت الهی، منجی عالم بشریت، حضرت بقیه الله الاعظم، اباصالح المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را خدمت همه شما و منتظران و شیعیان آن حضرت تبریک و تهنیت عرض می کنم.

این مقام مسئول ادامه داد: شب نیمه شعبان با فضیلت‌ترین شب پس از لیله‌القدر و از اهمیت و قِداست ویژه‌ای برخوردار و دارای مقامی بس عظیم است، شبِ تقرب به خدا و استجابتِ دعا و فرصتی مناسب برای راز و نیاز با خالق هستی و نزدیکی هر چه بهتر و بیشتر به معبود و کسب برکات الهی است.

او تصریح کرد: سال‌های قبل با برگزاری جشن بزرگ انتظار و با حضور پرشور شما عاشقان مهدی آل محمد (ص) و پخش مستقیم از صدا و سیمای مرکز خوزستان، توانستیم به قدر توان، ارادت خود را به ساحت مقدس آن حضرت نشان دهیم. اما امسال به دلیل محدودیت ها، در چنین شرایطی و به گونه‌ای دیگر، از عموم علاقه مندان، برای قرائت زیارت آل یاسین و دعای فرج «اِلهى عَظُمَ الْبَلاءُ وَ..» همزمان با پخش زنده ساعت۲۰تا ۲۰:۴۵ شامگاه چهارشنبه، مصادف با شب نیمه شعبان، در منازل و جمع با صفای خانوادگی و سپس رأس ساعت ۲۱:۰۰ طنین شعار «یا مهدی ادرکنی» و «یا حجت ابن الحسن؛ عَجِّل عَلی ظُهُورکَ» در فضای عطرآگین اقصی نقاط شهرستان، از فراز بام‌های منازل، پنجره‌ها و مأذنه‌های مساجد، توأم با نورافشانی دعوت به عمل می‌آید.

حجت الاسلام موسوی افزود: به امید اینکه به برکت دعا و توسل شما مردم عزیز، رحمت خاص خداوند متعال شامل همه شده و با نصرت الهی، با شکست بیماری کرونا و رفع این بلا، گرفتاری‌ها از میان جامعه بشری برطرف شود. ابراز شادمانی و نشاط شما مردم عزیز به یمن عید بزرگ خجسته میلاد امام عصر (ارواحناه فداه) متناسب با شرایط کنونی، از جمله نصب پرچم بر درب منازل، چراغانی و تزئین سطح محلات توسط شهرداران و دهیاران، و... اهمیت خاصی دارد که ان‌شاءالله منتظران واقعی حضرت، به وظیفه خود عمل خواهند نمود.

او اظهار داشت: گاهی می توان حتی با یک قدم کوچک، نگاه کریمانه و زیبای مولایمان حضرت حجت بن الحسن (ارواحناه فداه) را که حی و حاضر است را، هرکجای عالم هم که باشد، به خود جلب و تبسم رضایت را بر لبان او جاری و ساری کنیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.