ماست قالبی و ایده‌هایی برای تزیین آن موضوعی است که درمطلب زیر قصد داریم به آن بپردازیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ماست از لحاظ تغذیه‌ای ماده غذایی سالم، مفید، در دسترس و با هضم آسان است. از ماست می‌توان به عنوان میان وعده، غذای سبک و همچنین به عنوان غذای مکمل در سفره‌های غذایی استفاده کرد. در اکثر مهمانی‌ها ماست به عنوان یکی از اجزای ثابت سفره و میز پذیرایی محسوب می‌شود.

ماست قالبی ایده‌ای شیک برای پذیرایی؛ طرز تهیه + ۶۰ تصویرتزیین ماست قالبی

سرو ماست به شکل‌های مختلف انجام می‌شود. ماست قالبی یکی از جدیدترین شیوه‌های سرو ماست است. با قرار دادن ماست قالبی بر سر میز شام و ناهار می‌توانید به شکلی متفاوت و شکیل‌تر از مهمانان خود پذیرایی کنید. تهیه ماست به صورت قالبی کار دشواری نیست و به راحتی می‌توانید نسبت به تهیه آن اقدام کنید. برای آشنایی با طرز تهیه ماست قالبی با تمام نکات و ایده گرفتن برای تزیین آن با ادامه مطلب همراه شوید. پیشنهاد می‌کنیم این آموزش را تا پایان دنبال کنید. مطمئناً از زمانی که برای مطالعه و مشاهده این آموزش می‌گذارید، پشیمان نمی‌شوید.

ماست قالبی ایده‌ای شیک برای پذیرایی؛ طرز تهیه + ۶۰ تصویرتزیین ماست قالبی

مواد لازم برای تهیه ماست به شکل قالبی

ماست پر چرب:۳ لیوان

سیاه دانه:۴ قاشق غذاخوری

پودر ژلاتین: ۲ قاشق غذاخوری

پودر سیر:به میزان دلخواه

آب جوش: ۲/۳ (دو سوم) لیوان

نمک: به مقدار لازم

ماست قالبی ایده‌ای شیک برای پذیرایی؛ طرز تهیه + ۶۰ تصویرتزیین ماست قالبی

۱. در ابتدا ژلاتین را را داخل آب جوش ریخته و روی حرارت غیر مستقیم می‌گذاریم و هم می‌زنیم تا ژلاتین کاملا حل شده و شفاف شود.

از ژلاتین برای فرم گرفتن و استحکام ماست به صورت قالبی استفاده می‌شود.

۲. سیاه دانه، پودر سیر، و نمک را به ماست اضافه کرده و مواد را با هم ترکیب می‌کنیم.

۳. حالا ژلاتین سرد شده را اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم تا کاملا یکدست شود.

۴. قالب را با مقدار کمی روغن چرب می‌کنیم تا ماست راحت‌تر از قالب دربیاید. سپس ترکیب ماست را داخل قالب می‌ریزیم.

۵. قالب را حداقل حدود ۲- ۳ ساعت داخل یخچال می‌گذاریم. بعد از گذشت این مدت می‌توانید ماست را در ظرف مورد نظرتان برگردانید. سپس با سلیقه خودتان تزیین کنید. می‌توانید از عکس‌هایی که در ادامه این مطلب با شما به اشتراک می‌گذاریم برای تزیین بهتر ماست ایده بگیرید.

ماست قالبی ایده‌ای شیک برای پذیرایی؛ طرز تهیه + ۶۰ تصویرتزیین ماست قالبی



نکات تهیه ماست به شکل قالبی

۱. مواد افزودنی داخل ماست می‌تواند طبق ذائقه افراد متفاوت باشد. می‌توانید از موادی همچون گل پر، پودر گل محمدی، سیر خام رنده شده، سماق، پودر موسیر، فلفل، نعناع خشک، پودر شوید خشک، پونه خشک شده، خیار رنده شده آب گرفته، گردو پودر شده یا خرد شده برای طعم دار کردن ماست قالبی استفاده کنید.

۲. می‌توانید ماست به صورت قالبی را بدون هیچ مواد افزودنی فقط با اضافه کردن ژلاتین تهیه کنید.

۳. از ماست معمولی هم می‌توانید برای تهیه ماست به شکل قالبی استفاه کنید، اما ماست پر چرب سبب طعم بهتر ماست می‌شود.
ماست و خیار قالبی

۴. ماست به شکل قالبی را می‌توانید به صورت دورنگ یا چند رنگ تهیه کنید. آب لبو یا لبو پخته و رنده شده، اسفناج پخته شده و ساطوری شده، آب هویج و هویج رنده شده، خیار رنده شده و آب گرفته شده و حتی پوره میوه‌ها می‌توانند گزینه‌های خوبی برای دو رنگ کردن یا چند رنگ کردن ماست قالبی باشند.

۵. بر اساس سلیقه، تعداد میهمانان و همچنین تعداد قالبی که در دسترس دارید می‌توانید از قالب‌های بزرگ یا تک نفره برای تهیه ماست به صورت قالبی استفاده کنید.

۶. چنانچه می‌خواهید ماست بافت لطیف تری داشته باشد می‌توانید از میزان ژلاتین کمتری کنید. دقت کنید نباید از میزان ژلاتین مورد استفاده بیش از اندازه کم کنید. اگر میزان ژلاتین خیلی کم شود، ماست به خوبی فرم نمی‌گیرد.

۷. ژلاتین اگر به میزان مناسب استفاده شود بر روی طعم ماست تاثیری نمی‌گذارد و فقط باعث فرم گرفتن ماست می‌شود.

ماست قالبی ایده‌ای شیک برای پذیرایی؛ طرز تهیه + ۶۰ تصویرتزیین ماست قالبی

بعد از تهیه ماست به شکل قالبی با کمی خلاقیت و سلیقه می‌توانید آن را تزیین کرده و زیبایی آن را دو چندان کنید. ماست قالبی را می‌توانید با خیار، غنچه و یا پودر گل محمدی، نعناع تازه، ریحان تازه، جعفری تازه شوید تازه، مروارید خوراکی، کشمش و گردو تزیین کنید.

 

ماست قالبی ایده‌ای شیک برای پذیرایی؛ طرز تهیه + ۶۰ تصویرتزیین ماست قالبی

منبع: رنگ وارنگ

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.