کریس مورفی، سناتور آمریکایی اذعان کرد تحریم‌های ضد ایرانی ایالات متحده باعث محدودیت در ارسال کمک‌رسانی‌های بشردوستانه به ایران شده است و به مرگ مردم می‌انجامد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کریس مورفی، سناتور مجلس سنای آمریکا در پیامی توییتری اذعان کرد تحریم‌های ضد ایرانی ایالات متحده به مرگ مردم ایران منجر شده است.

این سناتور آمریکایی در این توییت مدعی شد: «تردیدی نیست که ایران بازیگری بد است، اما شهروندان بی‌گناه در آنجا می‌میرند که یکی از دلایلش این است که تحریم‌های ما باعث محدودیت در ارسال کمک‌رسانی‌های بشردوستانه به این کشور در بحبوحه شیوع کرونا می‌شوند.»

کریس مورفی نوشت: «ما باید این تحریم‌ها را کاهش دهیم تا اطمینان حاصل کنیم این کشور به کمک دسترسی پیدا می‌کند.»

پیش از این پایگاه خبری المانیتور در گزارشی اعلام کرد آمریکا با اعطای وام از سوی صندوق بین المللی پول به ایران مخالفت کرده است.

صندوق بین المللی پول پیش‌تر اعلام کرده بود به دلیل شیوع ویروس کرونا در جهان، به کشور‌های آسیب دیده وام پرداخت خواهد کرد. جمهوری اسلامی ایران در همین راستا درخواست وام ۵ میلیارد دلاری از این صندوق کرده بود. بیش از ۵۰ سال از آخرین باری که ایران از صندوق بین المللی پول وام دریافت کرده است می‌گذرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
دوستی خاله خرسه
آخرین اخبار