مسئول بیمه محصولات کشاورزی شهرستان مرند و یامچی گفت:۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان خسارت از بابت بارش بهاره تگرگ و برف و یخبندان در سال ۹۸ به کشاورزان منطقه یامچی پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز ، احسانی مسئول بیمه محصولات کشاورزی شهرستان مرند و یامچی گفت:۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان خسارت به کشاورزان از بابت بارش بهاره تگرگ و برف و یخبندان در سال ۹۸ به کشاورزان منطقه یامچی پرداخت شده است.

 احسانی افزود:در فروردین سال ۹۸ بر اثر بارش برف و یخبندان و در ادامه بارش شدید تگرگ به بیش از ۷۰ الی ۸۰ درصد محصولات باغی از جمله. زردآلو. بادام. سیب و گردو و قسمتی از باغات پسته در یامچی خسارت وارد شد که کشاورزانی که دارای بیمه محصولات کشاورزی بودند با تکمیل پرونده خسارت و بررسی کارشناسان بخشی از خسارت آن‌ها توسط بیمه پرداخت شد .

احسانی گفت :با توجه به اینکه منطقه یامچی یکی از مناطق کوهستانی می‌باشد و شرایط آب و هوایی پایداری را نمی‌توان در این منطقه پیش بینی کرد کشاورزان نسبت به بیمه کردن باغات و مزارع زراعی خود اقدام کنند تا در صورت حادثه دیدن از بلایای طبیعی بخشی از خسارت آن‌ها جبران شود.

احسانی گفت :طرح بیمه کشاورزی یک طرح حمایتی برای کشاورزان و باغداران می‌باشد که در چنین شرایط بخشی از خسارت آن‌ها جبران می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.