مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس با توجه به عنوان پایتختی کتاب برای شهر شیراز، گفت: کتابخانه دانش آموز شیراز باید از شرایط پایتختی کتاب بهره‌مند شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فرهاد اسماعیلی در نشست هیات امنای کتابخانه اظهار داشت: عقبه کتابخانه دانش آموز مدارس است و عقبه مدارس کلاس‌های درس در کل استان است لذا فعالیت‌ها این کتابخانه باید در مدارس نمود داشته باشد.

او با بیان اینکه مرکزیت کتابخانه دانش آموز باید حفظ شود، افزود: برای کتابخانه دانش آموز در سطح وزارتخانه باید ساختار تعریف شود و این مهم نشان دهنده جایگاه مهم کتاب خوانی است.

اسماعیلی، خواستار مدیریت نیرو‌ها در این کتابخانه شد و گفت: باید بهترین نیرو‌ها جذب این کتابخانه شود تا با یک کار تخصصی، بهترین خدمات به مردم و دانش آموزان ارائه شود.

او با اشاره به پایتختی کتاب شهر شیراز نیز گفت: از شرایط این پایتختی برای کتابخانه دانش آموز و سایر کتابخانه‌ها باید استفاده کرد و در این راه تعامل با دیگر دستگاه‌های مرتبط ضروری است.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس، اهمیت کتابخانه دانش آموز را در «کتاب خوان کردن دانش آموزان» دانست و افزود: باید دنبال راه حل بود که چگونه می‌توان دانش آموزان را کتاب خوان کرد و در این مسیر وظیفه مسوولان آموزش و پرورش، بسیار مهم است.

اسماعیلی بیان کرد: توجه به ذائقه دانش آموزان در تالیف کتاب‌ها را باید مد نظر داشت و دانش آموزان را باید از منظر خودشان دید؛ بنابراین روش‌های جدید تالیف کتاب به لحاظ «مخاطب سنجی و ذائقه سنجی» در این راستا مهم است.

او همچنین با تقدیر از رئیس سازمان دانش آموزی در مدیریت این سازمان و جذب نیرو‌های کارآمد در کتابخانه دانش آموز، گفت: روزی که مسوولیت‌ها را واگذار کردیم، باید اقداماتی که در کتابخانه انجام شده برای مردم ملموس باشد.

در ابتدای این نشست محسن کلاری رئیس سازمان دانش آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس نیز گزارشی از اقدامات انجام شده در کتابخانه دانش آموز در سال جاری را ارائه کرد.

کلاری اظهار داشت: کتابخانه دانش آموز در سال ۱۳۹۴ به سازمان دانش آموزی سپرده شد و تاکنون حدود ۴ میلیارد ریال برای تجهیز، حفظ و نگهداری آن هزینه شده است.

او بیان کرد: این کتابخانه با یک مخزن حدود ۲۰۰ هزار جلدی از انواع کتاب‌های تخصصی، عمومی و کمک درسی، آبروی فرهنگی شهر شیراز به عنوان فرهنگی‌ترین شهر کشور، محسوب شده و باید همواره از آن حفظ و حراست کرد.

کلاری خواستار توجه مسوولان شهر شیراز و خیرین به کتابخانه دانش آموز شد و گفت: اگر یک هم افزایی میان سازمان‌های فرهنگی شهر به وجود آید، می‌توان این کتابخانه را به لحاظ منابع، غنی و غنی‌تر کرد که این مهم همت مدیران فرهنگ دوست و علاقه‌مند به کتاب را می‌طلبد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.