ابتلای خلبان فرانسوی هواپیمای ایرفرانس به کرونا باعث شد ۱۶ میلیون ماسکی که قرار بود به فرانسه ارسال شود در چین بلوکه شود.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه خبری آرتی ال اعلام کرد دیروز دوشنبه قرار بود محموله‌ای شامل ۱۶ میلیون ماسک از چین به فرانسه ارسال شود اما این محموله همچنان در فرودگاه شانگهای باقی مانده و امکان ارسال آن وجود ندارد.

به گفته مقامات چینی، آزمایش کرونای خلبان خط هوایی ایرفرانس که قرار بود این محموله را به فرانسه ببرد، مثبت اعلام شده است و به همین دلیل امکان پرواز هواپیما و خروج هواپیمای حامل بار وجود ندارد.

فرانسه به عنوان یکی از کشور‌های اروپایی که به شدت درگیر شیوع ویروس کروناست، با کمبود تجهیزات پزشکی، ماسک و دستکش مواجه است و در حالی که این محموله امروز می‌توانست در بیمارستان‌های فرانسه مورد استفاده قرار گیرد به دلیل بیماری خلبان همچنان در شانگهای مسدود است. ۱۶ میلیون ماسک محموله گرانبهایی است و به همین دلیل مذاکرات بین مقامات فرانسوی و چینی برای یافتن راه حلی سریع آغاز شده است.

در حال حاضر، چین برای جلوگیری از شیوع موج دوم کرونا در این کشور، درصدد انجام آزمایش‌های غربالگری در تمامی ترمینال‌های ورودی فرودگاه‌هاست. در این میان یکی از خلبانان ایرفرانس که وظیفه حمل ماسک‌های پزشکی را داشته به کرونا مبتلا شده است.

به گفته آرتی ال هواپیمای فرانسوی که قرار بود این ماموریت را انجام دهد در منطقه‌ای جدا در فرودگاه آشیانه کرده است و ماسک‌ها تحت حفاظت بالایی در این هواپیما قرار گرفته اند.

از ابتدای ماه مارس، چین نزدیک به ۴ میلیارد ماسک، ۳۷.۵ میلیون لباس محافظ، سه میلیون کیت تشخیص و ۱۶۰۰۰ دستگاه تنفسی به سراسر جهان صادر کرده است. با وجود کاهش تعداد موارد ابتلا در قلمرو این کشور، پکن کارخانه‌ها را ترغیب به افزایش تولید تجهیزات پزشکی کرده است، زیرا سایر کشور‌ها با کمبود مواجه هستند.

تاکنون ویروس کرونا بیش از یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر در سراسر جهان را بیمار کرده و جان بیش از ۷۵ هزار نفر را گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
قحطي خلبان اومده ؟
آخرین اخبار