سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام شده، تا ظهر ۱۹ فروردین، ۴۷۹ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد آمار فوتی‌ها نیز به ۴۹ نفر افزایش یافت.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  سید احمد هاشمی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان‌ها نیز اظهار داشت: در شهرستان‌های بجنورد ۲۲۸ نفر، شیروان ۵۰ نفر، فاروج ۲۶ نفر، مانه و سملقان ۳۲ نفر، جاجرم ۲۲ نفر، گرمه ۲۱ نفر، راز و جرگلان ۹ نفر و اسفراین ۹۱ نفر بطور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده اند.

هاشمی با اشاره شرایط بوجود آمده هشدار داد: اگر مردم جان خود و عزیزانشان برایشان اهمیت دارد، قرنطیه خانگی موثرترین راه برای قطع کردن زنجیره انتقال این ویروس است.

او عنوان کرد کرد:  تاکنون ۲۹۸ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی مرخص شده اند.

هاشمی افزود: آزمایش ۶۳۳ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش شده است و هم اکنون ۱۴۲ بیمار مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به غربالگری ۸۱۶ هزار و ۶۵۴ نفر در استان گفت: غربالگری بیش از ۹۲ درصد جمعیت استان اقدامی ارزشمند بوده و به معنای ممانعت از مراجعه بدون ضرورت این افراد به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.