معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از تمدید مهلت ثبت نام در پویش با_کتاب_در_خانه ویژه آخرین نوروز قرن تا ۳۱ فروردین خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  رضا رضایی  معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی افزود:پویش «با کتاب در خانه» در نوروز امسال، بر اساس طرحی از  معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری چندین مرکز فرهنگی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی شروع به کار کرد.

رضایی افزود: در این پویش، کودکان و نوجوانان سراسر استان، در کلیپ‌های کوتاه دو دقیقه‌ای که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند، به معرفی کتابی می‌پردازند که در فضا‌های قرنطینه خانوادگی مطالعه کرده‌اند.

او اضافه کرد: جوانان و نوجوانان در این کلیپ گاهی از معرفی ساده کتاب فراتر رفته و وارد گفتگو با نویسنده، شخصیت‌ها و دوستانشان می‌شوند و نظرشان را درباره کتاب اعلام می‌کنند.

دبیرجام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان خراسان شمالی در ادامه اظهار کرد: با توجه به استمرار شرایط اضطراری ناشی از ویروس کووید-۱۹، ادامه تعطیلی مدارس و درخواست خانواده‌ها در شهر‌های مختلف برای فرصت بیشتر برای مطالعه کتاب و تهیه فیلم و کلیپ از گزارش کودکان و نوجوانان، اعلام کرد که بر اساس نظر مشورتی هیئت داوران، شرکت در این پویش تا پایان ۳۱ فروردین تمدید شده است.

رضایی تاکید کرد: این یک پویش سراسری و آزاد کتاب‌خوانی است و محدود به کتاب‌های خاصی نیست، اما در این مدت ناشران الکترونیک زیادی کتاب‌هایی را با تخفیف‌های خوب عرضه کردند که آن‌ها هم قابل مطالعه و ارائه هستند، به خصوص کتاب‌های جدیدی که با موضوع ویروس کرونا هم به رایگان در دسترس عموم قرار گرفته است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی عنوان کرد: تا کنون بیش از ۹۰ درصد شرکت کنندگان از فضای اینستاگرام برای انتشار کلیپ معرفی فیلم توسط کودکان و نوجوانان استفاده کرده‌اند که در حال حاضر نیز علاقمندان می‌توانند برای پر کردن فرم شرکت در پویش در سایت شبکه ترویج کتاب‌خوانی به آدرس

http://bookpromotion.ir/reading-clubs/withbookathome/registerbat/

یا اینستاگرام شبکه ترویج کتابخوانی به آدرس instagram.com/bookpromotion.ir

و گروه واتساپ https://chat.whatsapp.com/DCKp۶۷RsEJQFOqaxbOQfqM مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.