فعالیت ۱۳ شرکت دانش بنیان برای مبارزه با کرونا

۱۳ شرکت دانش بنیان برای مبارزه با کرونا ویروس در چهارمحال و بختیاری در حال فعالیت هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اسماعیل پیرعلی رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۳ شرکت فناور و نوآور علمی در مجموعه‌های مختلف شرکت‌های دانش بنیان وارد عرصه طراحی و ساخت محصولات پزشکی و بهداشتی برای مقابله با بیماری کرونا شدند.

او افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور ۱۳ شرکت دانش بنیان استان در حوزه سلامت با احساس وظیفه و در اقدامی انسان دوستانه برای مقابله با این بیماری ویروسی اقدام به تولید محصولات پزشکی و بهداشتی کردند.

پیرعلی اضافه کرد: شرکت نویا مارکت با طراحی و ساخت دستگاه تولید ماسک سه لایه، روزانه پنج هزار ماسک پزشکی تولید و نیاز مراکز بهداشتی و درمانی به این محصول بهداشتی را تأمین می‌کند.

او همچنین از تولید روزانه پنج هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده در چهار شرکت گل آفرا یکتا، زیست رویش، پویا پرتو و زیست یار مهراندیش در چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: مواد تولید شده بر پایه الکل، ذرات نانو نقره و ترکیب آمونیوم چهارتایی است.

پیرعلی تولید روزانه دو هزار لیتر الکل اتانول توسط شرکت‌های سهیل رایکا و فن آوران پیشتاز فاطر را دیگر خدمات شرکت‌های دانش بنیان در استان بیان و اضافه کرد: برای نحستین بار الکل صنعتی از ملات چغندر و کود دامی استحصال شده است.

او افزود: الکل تولید شده در این واحد‌های دانش بنیان در اختیار شرکت‌های داروسازی و تولید محصولات بهداشتی قرار گرفته تا کمبود محلول‌های ضدعفونی کننده سطح و موضع در بازار مرتفع شود.

پیرعلی همچنین از تولید روزانه ۳۰ هزار دستکش ساقه دار یکبار مصرف توسط شرکت کاوس تکاوران نوآوران خبر داد و گفت: شرکت‌های تیدا و ایده پردازی دابا زرین نیز با تولید محتوا و طراحی نرم افزار‌های آموزشی، به کمک مراکز علمی و آموزشی کشور آمده اند.

او با بیان اینکه تمامی محصولات با مجوز سازمان غذا و دارو و نهاد‌های ذیربط تولید و به بازار عرضه شده افزود: برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان تا کنون هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه با بازپرداخت بلند مدت پرداخت شده است.

پیرعلی ادامه داد: هم اکنون ۶۸ شرکن فن آور و دانش بنیان در چهارمحال و بختیاری مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار