دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: با اعلام آزمایشگاه ویروس کرونا، نمونه آزمایش ۷ نفر دیگر به ویروس کرونا مثبت تشخیص داده شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سعید کشمیری دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر بیان کرد: با اعلام آزمایشگاه ویروس کرونا در بوشهر تا ساعت ۲۳:۳۰ دوشنبه هجدهم فروردین‌ نمونه آزمایش ۷ نفر دیگر به ویروس کرونا مثبت تشخیص داده شد که به این ترتیب تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به عدد ۱۳۲ رسید شامل ۵۷ نفر زن و ۷۵ نفر مرد.

او با قدردانی از همه عواملی که زمینه‌ساز فعالیت شبانه‌روزی آزمایشگاه تشخیص کووید ۱۹ در استان بوشهر شده‌اند، افزود: از مجموع بیماران مبتلا شده به کرونا تاکنون ۱۰۹ نفر باحال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شده‌اند و تحت مراقبت خانگی به سر می‌برند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر جزئیات افراد جدید مبتلا شده به کرونا را چنین عنوان کرد: از بیماران جدید، دو بانوی ۲۸ و ۲۹ ساله، ساکن برازجان باحال عمومی خوب ترخیص شده‌اند. دیگر بیمار نیز آقایی ۳۴ ساله  ساکن برازجان است که در بیمارستان تحت مراقبت قرار دارد.

کشمیری ادامه داد: دو بیمار دیگر نیز که باحال عمومی خوب ترخیص شده‌اند مادربزرگی ۶۹ ساله و نوه ۱۱ ساله  او هستند که در گناوه سکونت دارند و نمونه یکی از اعضای خانواده آنان پیش از این مثبت اعلام‌شده بود.

او گفت: دیگر بیماران نیز آقایی ۶۸ ساله و ساکن کنگان و آقایی ۲۶ ساله و ساکن بوشهر هستند که در بیمارستان تحت مراقبت قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تأکید بر ادامه عمل به دستورات مرتبط بافاصله گذاری اجتماعی، بیان کرد: اکنون ۶۰ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بوشهر تحت مراقبت قرار دارند.

کشمیری افزود: تاکنون ۷۹۹ نمونه برای انجام آزمایش به آزمایشگاه فرستاده شده که همه نمونه‌ها به مرحله آزمایش و پاسخ‌دهی رسیده است.

او خطاب به  مردم گفت: شکست یا پیروزی سربازان خط مقدم مبارزه با کرونا در دستان مردم است، از عموم مردم انتظار داریم برای حفظ سلامت خود و پیروزی مدافعان سلامت بر کرونا در خانه بمانند، از تجمع به‌شدت پرهیز کنند و برای سلامت خود و جامعه با هیچ‌کس تعارف نداشته باشند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.