رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: غربالگری مرحله دوم برای افراد پرخطر۷۰ درصد پیشرفت دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: بعد از تکمیل نزدیک به ۱۰۰ درصدی غربالگری کووید ۱۹ در مرحله اول در استان، غربالگری مرحله دوم برای افراد با زمینه بیماری، افراد دارای اضافه وزن و دیگر گروه‌های پرخطر به صورت خودجوش از سوی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد انجام گرفت، این غربالگری در حال حاضر حدود ۷۰ درصد پیشرفت دارد.

او افزود: در ادامه مبارزه با بیماری کرونا همبستگی، اتحاد و عدم انشقاق بسیار مهم است.

شیرانی با اشاره به اینکه در بحث مبارزه با کرونا چهار مرحله وجود دارد که فاصله گذاری اجتماعی و قرنطینه جزئی از این مراحل هستند اضافه کرد: کرونا در چهارمحال و بختیاری در مرحله مدیریت و کنترل است و هنوز به مرحله مهار این بیماری نرسیده ایم، اما این به منزله عادی شدن شرایط نیست، هم اکنون تعداد ورودی و خروجی‌های در خصوص بیماری کووید ۱۹ به بیمارستان‌ها به یک ثباتی رسیده است.

او ادامه داد: در کل تعداد بیماران در چهارمحال و بختیاری کم شده، درصد تست‌های مثبت در استان نسبت به متوسط کشوری بسیار کم است و تعداد بیماران بدحال در این استان کاهش یافته است و در کل می‌توان گفت موقعیت استان نگران کننده نیست.

شیرانی با تأکید بر اینکه معاش مردم در کنار سلامت آن‌ها امر مهمی است گفت: در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد پرتکل‌های بهداشتی تدوین شده تا برخی مشاغل که ریسک پایین تری دارند بر سر کار خود برگردند.

او افزود: کوچ عشایر به چهارمحال و بختیاری برای مدتی دیگر باید به عقب انداخته شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.